PARTNER PORTALU
partner portalu

Prawidłowe leczenie zęba okazało się nieprawidłowe

ms
05-03-2019, 12:10
Prawidłowe leczenie zęba okazało się nieprawidłowe 90 tys. tenge za błąd w leczeniu (foto: pixabay)
Dentysta w Karagandzie (Kazachstan) leczył ząb kanałowo: stosował znieczulenie miejscowe, czyścił kanały, zakładał tymczasowe wypełnienie, na koniec wykonał zdjęcie rentgenowskie, które - według lekarza - wykazało, że leczenie zakończyło się sukcesem.

Pacjentka, gdy ustało działanie znieczulenia, zaczęła odczuwać uporczywy ból, zwróciła się do innego dentysty, aby ten zbadał przyczynę dolegliwości. Jeszcze raz wykonano zdjęcie rtg, które wykazało, że w kanale zębowym pozostała igła, a same kanały nie zostały całkowicie oczyszczone.

Pacjentka zwróciła się do sprawcy nieudanego zabiegu o pieniądze tytułem odszkodowania za poniesione koszty dodatkowego leczenia oraz o zadośćuczynienie w związku z uszczerbkiem na zdrowiu. Swoje roszczenia oceniła odpowiednio na 40 tys. tenge i 240 tys. tenge (co odpowiada kwotom 106 i 640 USD). Strony zawarły ugodę. W związku z tym kobieta zgodziła się na zmniejszenie żądań do kwoty 90 tys. tenge (240 USD). 

Na polskie warunki niewiele, ale przeciętne wynagrodzenie w Kazachstanie to ok. 150 tys. tenge.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
błąd dentysty   leczenie kanałowe  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.