PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Ortodonci uważajcie na dziennikarzy

kan
25-08-2017, 11:25
Ortodonci uważajcie na dziennikarzy Kiedy wścibski dziennikarz szkodzi dentyście (fot. pixabay)
Brytyjski portal dla stomatologów Dentistry.co.uk opublikował poradnik, w jaki sposób dentysta ortodonta, który ma utytułowanych i sławnych pacjentów (innymi słowy celebrytów) powinien traktować ciekawskich dziennikarzy.

Brukowce zawsze są głodne nowinek o gwiazdach. Aktualna informacja o aktorze czy piosenkarce noszących aparat ortodontyczny jest jak najbardziej mile widziana. Pacjent celebryta zasługuje na tyle samo prywatności, co pacjent który sławny nie jest, tyle że celebrycie tę prywatność trudno obronić.   W trosce o dobro pacjenta, ale i własne, ortodonta powinien zachować szczególną ostrożność, gdy dzwoni do niego dziennikarz z pytaniami na temat leczenia.

Nie śpiesz się z odpowiedzią
Gdy dziennikarz dzwoni do praktyki, nie czuj się zobowiązany, by z nim natychmiast rozmawiać. Poproś o nazwisko, tytuł gazety i numer telefonu, by oddzwonić w wygodnym dla siebie momencie. 

Etyka przede wszystkim
W większości przypadków, dentysta pytany o jakiegokolwiek pacjenta, wystarczy że powoła się na tajemnicę lekarską. A ta może zostać złamana przez z pozoru nieszkodliwe przyznanie, że jakaś osoba jest pacjentem danego gabinetu stomatologicznego.

Nawet jeśli sam pacjent ogłasza na mediach społecznościowych, że leczy się na przykład ortodontycznie, to dentysta nie powinien tego ani potwierdzać, ani ujawniać żadnych szczegółów. Zawsze należy być bardzo oszczędnym w słowach i pamiętać, że każde słowo rozmowy jest nagrywane. Nawet jeśli dentysta nie zostanie bezpośrednio zacytowany w artykule, to źródło informacji będzie dla czytelników oczywiste.

Skontaktuj się z pacjentem, o ile jest to uzasadnione
W niektórych przypadkach warto skontaktować się z pacjentem i wyjaśnić, że interesują się nim media. W takiej rozmowie dentysta może potwierdzić własną dyskrecję i że żadne komentarze z jego strony nie padną. 

Cały personel praktyki powinien być uczulony na kwestie zachowania tajemnicy i prywatności pacjentów i przeszkolony jak ma postępować.

Oczywiście dla dentysty przyznanie celebryty, że jest jego pacjentem jest świetną reklamą. W dogodnym momencie można więc go prosić o wystawienie referencji. Jednak zawsze należy wyjaśnić w jakim celu będą wykorzystywane oraz zapewnić, że w razie konieczności mogą one zostać wycofane np. ze strony internetowej gabinetu (aczkolwiek niewiele to da, gdyż w sieci nic nie ginie).

Więcej: dentistry.co.uk

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
ortodoncja   celebryci  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.