PARTNER PORTALU
partner portalu

Kolejna grupa małych pacjentów przełamała stres stomatologiczny

informacja prasowa/szaft
04-09-2014, 11:29
Kolejna grupa małych pacjentów przełamała stres stomatologiczny Kolejna edycja cyklu "Sobota z Dentusiem" (fot. NZOZ Prima-Dent)
Warszawskie kliniki dentystyczne Prima-Dent, w ramach kampanii społecznej „Lekcja Stomatologii”, ponownie otworzyły swoje drzwi przed dziećmi. Trzecia edycja „Soboty z Dentusiem” odbyła się pod hasłem „Z uśmiechem do szkoły i przedszkola”. W przeddzień rozpoczęcia roku szkolnego mali pacjenci mieli okazję wzięcia udziału w bezpłatnych wizytach adaptacyjnych.

30 sierpnia w czterech stołecznych gabinetach stomatologicznych odbył się dzień otwarty dedykowany najmłodszym. Rodzicie mieli możliwość przyprowadzenia swoich pociech na spotkania, w ramach których dzieci, poprzez zabawę, oswajały się z fotelem dentystycznym. Eksperci z kliniki Prima-Dent wyjaśniali zasady dbania o zęby i cierpliwie odpowiadali na wszystkie pytania zadawane przez najmłodszych pacjentów. Maluchy z ekscytacją przyglądały się pracy lekarzy i działaniu sprzętu stomatologicznego.

Główną atrakcję stanowiła możliwość obejrzenia zdjęcia wnętrza własnej jamy ustnej. Na koniec, za zgodą rodziców, wykonywana była bezpłatna fluoryzacja. Każdy pacjent, w nagrodę za przełamanie lęku, otrzymał dentusiową maskotkę oraz dzienniczek wizyt stomatologicznych. Obecnym na miejscu rodzicom udzielone zostały wskazówki dotyczące prawidłowej higieny jamy ustnej oraz zwalczania dentofobii u ich pociech.

W trzeciej edycji „Soboty z Dentusiem" udział wzięło 120 dzieci. Rezultat ten cieszy nie tylko przez wzgląd na dobro najmłodszych pacjentów. Każda wizyta to pomoc materialna dla chłopca chorego na rzadką chorobę zwaną klątwą Ondyny.

W czasie akcji dzieci były częstowane polskimi jabłkami w trosce o ich zdrowie i geście wsparcia dla polskich sadowników.

Kolejna „Sobota z Dentusiem" odbędzie się 6 grudnia.

***
„Lekcja stomatologii" to inicjatywa Fundacji „Nadzieja dla Zdrowia" oraz NZOZ Prima-Dent w Warszawie, której celem jest pozytywne wpłynięcie na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia Polaków oraz wyeliminowanie stresu stomatologicznego. W ramach kampanii organizowane są między innymi lekcje edukacyjne dla przedszkoli, szkół, uniwersytetów trzeciego wieku oraz przedsiębiorstw, w czasie których uczestnicy zapoznawani są z technikami dbania o zdrowie jamy ustnej oraz redukcji stresu stomatologicznego. Kampania została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, Pracodawców RP, Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Burmistrza Dzielnicy Mokotów i Burmistrza Dzielnicy Praga Północ oraz patronatami medialnymi Stomatologii Współczesnej, infoDENT24.pl, Nowej Stomatologii oraz Dental Radio. Akcja promocji zdrowia jamy ustnej u dzieci i młodzieży pod hasłem „Lekcja stomatologii" prowadzona jest od 1999 roku. Do tej pory wzięło w niej udział już ponad 30 tysięcy uczniów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH