PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Gabinet stomatologiczny strefą bezwalentynkową!

kan
14-02-2018, 08:09
Gabinet stomatologiczny strefą bezwalentynkową! Jak uporać się z romantycznymi awansami pacjenta (fot. pixabay)
Co zrobić, gdy dentysta staje się obiektem westchnień pacjenta?

Afekt ze strony pacjenta może stworzyć naprawdę trudną sytuację dla lekarza. Brytyjska Dental Defence Union radzi, by niepożądane zachowania ucinać od samego początku.

- Trzeba zachowywać stosowne granice w relacji z pacjentami i nie należy wykorzystywać faktu bycia stomatologiem. Pacjenci ufają lekarzowi jego wiedzy i umiejętnościom, które mają służyć leczeniu problemów jamy ustnej, więc niezwykle ważne jest ustalenie i utrzymywanie odpowiednich profesjonalnych granic przez cały czas, radzą prawnicy z DDU.

Tyle  w teorii, a w życiu ten etyczny wymiar relacji z pacjentem może być kłopotliwy.

Jak więc sobie radzić? 

Należy utrzymywać jasno określone profesjonalne granice zachowań ze wszystkimi pacjentami bez wyjątku. Niezwykle ważne jest nieudzielanie zbyt wielu informacji na temat swojego prywatnego życia. Nawet z pozoru błaha, nic nieznacząca pogawędka na temat zbliżającego się urlopu może być postrzegana przez pacjenta jako początek przyjaźni. Dlatego im mniej pacjent wie o osobistych sprawach swojego lekarza tym lepiej.

W żadnym wypadku nie należy dodawać  pacjentów do grona znajomych na Facebooku, to szczególnie niebezpieczny krok. Podobnie jak przyjmowanie zaproszeń z Facebooka. Do tego służy profil gabinetu, jeśli chcemy budować społeczność wspierającą nasze relacje z pacjentami.

Jeśli pacjent zachowa się niestosownie i wysyła kartkę walentynkową  lub prezent, albo sugeruje spotkanie poza gabinetem stomatologicznym, nie należy ignorować takiej sytuacji, gdyż może to być zrozumiane jako zgoda.

Grzeczna, ale stanowcza prośba o nieponawianie podobnych gestów sprowadzi relację na właściwe tory. To najczęściej powoduje skrępowanie u pacjenta, ale w większości sytuacji wystarcza i nie próbuje on innego kontaktu niż profesjonalny. Lepiej w jakiś sposób dokumentować takie rozmowy, podobnie jak niewłaściwe zachowania i prezenty. 

Można innego dentystę prosić o przejęcie kłopotliwego pacjenta, albo zadbać, by przy kolejnej jego wizycie  ktoś jeszcze z personelu był obecny w gabinecie. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   relacja   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.