PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Gabinet stomatologiczny strefą bezwalentynkową!

kan
14-02-2018, 08:09
Gabinet stomatologiczny strefą bezwalentynkową! Jak uporać się z romantycznymi awansami pacjenta (fot. pixabay)
Co zrobić, gdy dentysta staje się obiektem westchnień pacjenta?

Afekt ze strony pacjenta może stworzyć naprawdę trudną sytuację dla lekarza. Brytyjska Dental Defence Union radzi, by niepożądane zachowania ucinać od samego początku.

- Trzeba zachowywać stosowne granice w relacji z pacjentami i nie należy wykorzystywać faktu bycia stomatologiem. Pacjenci ufają lekarzowi jego wiedzy i umiejętnościom, które mają służyć leczeniu problemów jamy ustnej, więc niezwykle ważne jest ustalenie i utrzymywanie odpowiednich profesjonalnych granic przez cały czas, radzą prawnicy z DDU.

Tyle  w teorii, a w życiu ten etyczny wymiar relacji z pacjentem może być kłopotliwy.

Jak więc sobie radzić? 

Należy utrzymywać jasno określone profesjonalne granice zachowań ze wszystkimi pacjentami bez wyjątku. Niezwykle ważne jest nieudzielanie zbyt wielu informacji na temat swojego prywatnego życia. Nawet z pozoru błaha, nic nieznacząca pogawędka na temat zbliżającego się urlopu może być postrzegana przez pacjenta jako początek przyjaźni. Dlatego im mniej pacjent wie o osobistych sprawach swojego lekarza tym lepiej.

W żadnym wypadku nie należy dodawać  pacjentów do grona znajomych na Facebooku, to szczególnie niebezpieczny krok. Podobnie jak przyjmowanie zaproszeń z Facebooka. Do tego służy profil gabinetu, jeśli chcemy budować społeczność wspierającą nasze relacje z pacjentami.

Jeśli pacjent zachowa się niestosownie i wysyła kartkę walentynkową  lub prezent, albo sugeruje spotkanie poza gabinetem stomatologicznym, nie należy ignorować takiej sytuacji, gdyż może to być zrozumiane jako zgoda.

Grzeczna, ale stanowcza prośba o nieponawianie podobnych gestów sprowadzi relację na właściwe tory. To najczęściej powoduje skrępowanie u pacjenta, ale w większości sytuacji wystarcza i nie próbuje on innego kontaktu niż profesjonalny. Lepiej w jakiś sposób dokumentować takie rozmowy, podobnie jak niewłaściwe zachowania i prezenty. 

Można innego dentystę prosić o przejęcie kłopotliwego pacjenta, albo zadbać, by przy kolejnej jego wizycie  ktoś jeszcze z personelu był obecny w gabinecie. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
relacja   pacjent   dentysta  

POLECAMY W SERWISACH