• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentysta zapłaci za opinie pacjentów?

27-01-2013, 23:49
Dentysta zapłaci za opinie pacjentów? (fot. sxc.hu)
Dentysta zapłaci za opinie pacjentów? (fot. sxc.hu)
Ilość i treść negatywnych komentarzy i opinii na temat naszej praktyki stomatologicznej zamieszczanych na portalach społecznościowych i rankingowych, bezwzględnie może mieć wpływ na liczbę nowych pacjentów. Pewien dentysta z Los Angeles postanowił przekupić użytkownika, aby ten usunął krytyczny wpis. Jak sam przekonuje - w ramach eksperymentu.

Internauci mogą zaszkodzić każdemu biznesowi to wiadomo, nie od dziś. Polscy dentyści zdają się być przekonani co do słuszności tej tezy, ponieważ niechętnie godzą się na publiczne wystawianie do oceny swojej reputacji. Amerykańscy stomatolodzy dużo chętniej ogłaszają się na portalach, gdzie uwagi o ich fachowości mogą publikować pacjenci.

Jednym z takich serwisów jest Yelp, o którym pisaliśmy kilka miesięcy temu w związku z pojawieniem się polskiej wersji. To społecznościowy portal geolokalizacyjny, który polega na oznaczaniu punktów lokalnego biznesu i ich ocenianiu od dentystów, poprzez fryzjerów, specjalistyczne sklepy, mechaników samochodowych, po punkty gastronomiczne. W dużym skrócie, to bezpłatna forma komunikacji z klientami. Każdy właściciel firmy (lub manager) może założyć darmowe konto, aby publikować zdjęcia i komunikować się z klientami.

Konto na Yelp.com od dawna ma dr Isaac Kashani, dentysta z LA. Jego gabinet ma pięciogwiazdkowy status i mnóstwo pozytywnych komentarzy. W pewnym momencie pojawiła się też krytyczna uwaga zdaniem dentysty niesłuszna. Kashani postanowił wysłać mail do użytkownika, który oczernił jego gabinet i zaproponował mu, że zapłaci mu 100 dolarów, za usunięcie wpisu. Oczywiście nie zgadzałem się z treścią komentarza, ale postanowiłem sprawdzić jak łatwo można pozbyć się opinii, w ramach doświadczenia mówi dentysta. Użytkownik przystał na propozycje dentysty. Kashani poszedł krok dalej i zaproponował kolejne 100 dolarów, tym razem za napisanie pozytywnej opinii. Znów udało się przekupić pacjenta.

Przypadek Isaaca Kashaniego pokazuje w jaki sposób można zarządzać opiniami na swój temat. 100 dolarów to dużo, można przypuszczać, że nawet najbardziej zatwardziały antyfan naszego gabinetu, za kilkaset złotych również dałby się przekupić. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że wkrótce pojawiłyby się nowe negatywne wpisy i propozycje ich usunięcia, oczywiście za opłatą.

Może więc mają rację ci dentyści, którzy unikają takich portali jak ognia, w końcu chyba nie o taki marketing nam chodzi.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
lifeDENT   Yelp  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.