• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dentyści napisali poradnik o tym, jak nie bać się leczenia

informacja prasowa
01-04-2014, 07:49
Dentyści napisali poradnik o tym, jak nie bać się leczenia Dentyści napisali poradnik o tym, jak nie bać się leczenia (źródło: archiwum prywatne)
Powstał pierwszy poradnik dentystyczny, który obala mity i stereotypy, jakie przez lata narosły wokół leczenia stomatologicznego. Składa się on z 15 prawdziwych historii pacjentów, którzy poddani zostali leczeniu m.in. implantologicznemu, kanałowemu i estetycznemu. Ich reakcje i wrażenia na leczenie w postaci anegdot, opowiadań i bajek spisali dentyści Dorota i Przemysław Stankowscy z Poznania. Nietypowe historie zilustrował Henryk Sawka.

Jak przekonać 90 proc. Polaków mających próchnicę do leczenia zębów? Pokazując im 15 historii, które udowadniają, że nie taki znów dentysta straszny. Na taki pomysł wpadli poznańscy stomatolodzy. I przez ostatnie lata spisywali oni w formie krótkich opowiadań, anegdot i bajek najzabawniejsze historie z wizyt pacjentów w ich gabinecie.

Teraz ten nietypowy zbiór opowiadań edukacyjnych ujrzał światło dzienne. „Bądź bystry u dentysty" to pierwszy w Polsce poradnik i przewodnik po leczeniu stomatologicznym, który zamiast się mądrzyć, bawi i edukuje, zwłaszcza tych, którzy boją się dentysty - przekonują autorzy.

- Ta książka to zbiór anegdot, historyjek, bajek, sytuacji z udziałem m.in. naszych pacjentów, które pokazują, jak może zmienić się nastawienie do wizyty u dentysty. W ten sposób odczarowujemy nieco lęk przed leczeniem, przed tym, co nas czeka podczas borowania, zakładania plomby czy leczenia implantologicznego - przekonuje lek. stom. Dorota Stankowska, współautorka książki.

I tak oto książka zawiera m.in. historię panny młodej, która unikała dentysty i nie myła zębów, aż w dniu ślubu zmuszona była poddać się leczeniu, Azjatki z zębami dziurawymi, jak powierzchnia księżyca, czy bajki o zgrzytającej zębami księżniczce Dorotce i psie Dragonie, który miał białe zęby. Są też historie, jakich nie powstydziłaby się Carrie Bradshaw z Seksu w wielkim mieście m.in. o tym, jak miłość zmusiła jednego z pacjentów do leczenia zębów. Wszystkie historie zilustrował dodatkowo swoimi anegdotami i komentarzami rysownik Henryk Sawka.

- To są luźne historie, które nie grożą paluchem, ale pokazują w zabawy sposób m.in. jak wygląda leczenie paradontozy, bruksizmu, jak wygląda zakładanie licówek i wszczepianie implantów. Tłumaczymy w historyjkach, po co dentyście lupy, czym jest koferdam, inlay czy recesja. Ale bez mądrzenia się, bez medycznej terminologii, bez straszenia konsekwencjami nieleczenia czy bólem. Co więcej, dajemy całą masę anegdot, jak na przykład ta, że częste uśmiechanie się obniża poziom hormonów stresu - mówi lek. stom. Przemysław Stankowski, współautor „Bądź bystry u dentysty".

W sumie książka zawiera aż 15 opowiadań. Każde z nich kończą porady dentystów, w których tłumaczą oni m.in. jak myć zęby, jak działa podtlenek azotu, jak rozpoznać u siebie paradontozę, a także jak nie wybielać zębów. Zdaniem Doroty Stankowskiej takiej książki od lat brakowało na polskim rynku.

- Dentyści wciąż mają problem z przekonaniem wielu pacjentów do leczenia. Polacy zwyczajnie boją się dentysty. Mają w głowie poukładane stereotypy, wciąż pamiętają obskurne szkolne gabinety, a leczenie kojarzą wyłącznie z wyrywaniem zęba. Ta książka pokazuje, że to już historia. Skupiamy się za to na tym jak jest teraz w gabinecie, co się zmieniło - przekonuje dr Stankowska.

Książka „Bądź bystry u dentysty" dostępna jest w księgarniach on-line oraz księgarniach stacjonarnych na terenie całego kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.