• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Czy w branży dentystycznej powstanie powiedzenie „reklama na Kaszubskiego"

ms
03-04-2014, 13:24
Czy w branży dentystycznej powstanie powiedzenie „reklama na Kaszubskiego Czy w branży dentystycznej powstanie powiedzenie „reklama na Kaszubskiego" (foto: iStock)
Do prokuratury trafiło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy oferowaniu produktu do wybielania zębów Whitetime. Stało się to po ujawnieniu raportu o zagrożeniach jakie niesie produkt, użytkowany przez nieświadomych klientów. Kroki prawne w tym względzie podjął sanepid.

Nierzetelne informacje o powszechnie reklamowanych produktach, rozpowszechniane przez nieprawdziwych lekarzy dentystów. Źle to świadczy o autorach takiego przekazu. Świadomie, lub nie, w cały ten galimatias, z centralnym udziałem preparatu do wybielania zębów WhiteTime, zaangażowany jest, okrzyknięty najmłodszym polskim milionerem, Piotr Kaszubski.

Ostatnio prasa przypomniała sobie o kontrowersyjnym, 20-letnim biznesmenie. Jeszcze raz postawiono Kaszubskiemu zarzut, że dr Maria Hopfner, uwidoczniona w reklamach WhiteTime (preparat produkowany przez matkę Kaszubskiego - Wiesławę) w rzeczywistości nie istnieje. Nie ma jej w Centralnym Rejestrze Lekarzy, co więcej - zdjęcie tej kobiety zostało ściągnięte z popularnego serwisu zdjęciowego iStock (patrz zdjęcie ilustracyjne do materiału) .

W przekazie reklamowym twarz kobiety ze stockowego serwisu przedstawiana jest jako dr Maria Hopfner - lekarz stomatolog, ekspert stomatologii i profesjonalnego wybielania zębów systemem nakładkowym. Czy można w taki sposób manipulować opinią publiczną? Etyka na to nie zezwala, ale etyka nie króluje w świecie biznesu. Do sądu zleceniodawcę takiego przekazu może podać ten, kto chciałby udowodnić, że nieprawdziwa reklama naraża go na szkody. Ściganie z urzędu możliwe jest wówczas gdy oferowany produkt zagraża życiu bądź zdrowiu użytkowników. Tak zrobił ostatecznie sanepid.

Według Piotra Kaszubskiego, Whitetime jako profesjonalny produkt do wybielania zębów, został zarejestrowany w Europejskim Systemie Notyfikacji Kosmetyków CPNP. Ponadto uzyskał atesty bezpieczeństwa, posiada karty charakterystyki surowców, certyfikat europejskiej zgodności, został dopuszczony do obrotu i jest dystrybuowany zgodnie z literą prawa. 

Opakowanie Whitetime wystarcza na 20-30 dni kuracji. Korzystny efekt pojawia się ponoć już po 7 dniach stosowania. Żel, w porównaniu z preparatami konkurencyjnymi, zawiera większe stężenie nadtlenku karbamidu (17 proc.) , co czyni go niezwykle skutecznym. Składniki: Aqua, Carbamide Peroxide (17 proc.), Propylene Glycol, Triethanoloamine, Carbomer, Methylparaben.

Kaszubski jest problemem dla branży stomatologicznej. Na świecie nie tylko takie przypadki, ale o wiele bardziej drastyczne znane są nie od dzisiaj. 

POLECAMY W SERWISACH