PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Czy w branży dentystycznej powstanie powiedzenie „reklama na Kaszubskiego"

ms
03-04-2014, 13:24
Czy w branży dentystycznej powstanie powiedzenie „reklama na Kaszubskiego Czy w branży dentystycznej powstanie powiedzenie „reklama na Kaszubskiego" (foto: iStock)
Do prokuratury trafiło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy oferowaniu produktu do wybielania zębów Whitetime. Stało się to po ujawnieniu raportu o zagrożeniach jakie niesie produkt, użytkowany przez nieświadomych klientów. Kroki prawne w tym względzie podjął sanepid.

Nierzetelne informacje o powszechnie reklamowanych produktach, rozpowszechniane przez nieprawdziwych lekarzy dentystów. Źle to świadczy o autorach takiego przekazu. Świadomie, lub nie, w cały ten galimatias, z centralnym udziałem preparatu do wybielania zębów WhiteTime, zaangażowany jest, okrzyknięty najmłodszym polskim milionerem, Piotr Kaszubski.

Ostatnio prasa przypomniała sobie o kontrowersyjnym, 20-letnim biznesmenie. Jeszcze raz postawiono Kaszubskiemu zarzut, że dr Maria Hopfner, uwidoczniona w reklamach WhiteTime (preparat produkowany przez matkę Kaszubskiego - Wiesławę) w rzeczywistości nie istnieje. Nie ma jej w Centralnym Rejestrze Lekarzy, co więcej - zdjęcie tej kobiety zostało ściągnięte z popularnego serwisu zdjęciowego iStock (patrz zdjęcie ilustracyjne do materiału) .

W przekazie reklamowym twarz kobiety ze stockowego serwisu przedstawiana jest jako dr Maria Hopfner - lekarz stomatolog, ekspert stomatologii i profesjonalnego wybielania zębów systemem nakładkowym. Czy można w taki sposób manipulować opinią publiczną? Etyka na to nie zezwala, ale etyka nie króluje w świecie biznesu. Do sądu zleceniodawcę takiego przekazu może podać ten, kto chciałby udowodnić, że nieprawdziwa reklama naraża go na szkody. Ściganie z urzędu możliwe jest wówczas gdy oferowany produkt zagraża życiu bądź zdrowiu użytkowników. Tak zrobił ostatecznie sanepid.

Według Piotra Kaszubskiego, Whitetime jako profesjonalny produkt do wybielania zębów, został zarejestrowany w Europejskim Systemie Notyfikacji Kosmetyków CPNP. Ponadto uzyskał atesty bezpieczeństwa, posiada karty charakterystyki surowców, certyfikat europejskiej zgodności, został dopuszczony do obrotu i jest dystrybuowany zgodnie z literą prawa. 

Opakowanie Whitetime wystarcza na 20-30 dni kuracji. Korzystny efekt pojawia się ponoć już po 7 dniach stosowania. Żel, w porównaniu z preparatami konkurencyjnymi, zawiera większe stężenie nadtlenku karbamidu (17 proc.) , co czyni go niezwykle skutecznym. Składniki: Aqua, Carbamide Peroxide (17 proc.), Propylene Glycol, Triethanoloamine, Carbomer, Methylparaben.

Kaszubski jest problemem dla branży stomatologicznej. Na świecie nie tylko takie przypadki, ale o wiele bardziej drastyczne znane są nie od dzisiaj. 

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.