• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Czy płeć ma znaczenie, czyli co doceniają pacjenci, a co pacjentki

02-01-2013, 23:03
Czy płeć ma znaczenie, czyli co doceniają mężczyźni a co kobiety (fot. sxc.hu)
Czy płeć ma znaczenie, czyli co doceniają mężczyźni a co kobiety (fot. sxc.hu)
Czy opracowując koncepcję funkcjonowania gabinetu stomatologicznego powinniśmy wziąć pod uwagę płeć

pacjentów? Odpowiedzi na to pytanie szukało prawie 300 higienistek dentystycznych w ramach badania RDH eVillage.

Higienistki ankietowały pacjentów pod kątem pozytywnych i negatywnych wrażeń dotyczących wizyty w gabinecie stomatologicznym. Jednakowe pytania zadawano mężczyznom i kobietom.

Czytaj także: 

To (poza leczeniem) doceniają pacjenci

Pozytywne komentarze

Który z wymienionych elementów spotkał się z największą liczbą pozytywnych opinii pacjentek?

Dentysta 57,9 proc.

Inny pracownik gabinetu   12,3 proc.

Wygląd/design gabinetu   25,9 proc.

Lokalizacja gabinetu   1,7 proc.

Ceny usług 2,2 proc.

Który z wymienionych elementów spotkał się z największą liczbą pozytywnych opinii pacjentów?

Dentysta 59,5 proc.

Inny pracownik gabinetu   21,1 proc.

Wygląd/design gabinetu   6,2 proc.

Lokalizacja gabinetu 9,3 proc.

Ceny usług 4 proc.

Oprócz odpowiedzi na pytania zamknięte, higienistki zachęcały pacjentów do swobodnego określenia elementów, które są dla nich istotne w trakcie wizyty stomatologicznej. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi z podziałem na płeć.

 

Co doceniają pacjentki?

- ciepłe, lawendowe ręczniki podawane na koniec wizyty,

- sprzęt (nowinki techniczne),

- wygląd gabinetu zabiegowego,

- czas wizyty

 

Co doceniają pacjenci?

- czas wizyty,

- sprzęt (nowinki techniczne),

- telewizor, gry wideo w gabinecie/poczekalni

Negatywne komentarze

Higienistki pytały także mężczyzn i kobiety o to, które elementy wzbudzają u nich negatywne skojarzenia w trakcie wizyty u dentysty.

Pacjentki:

Dentysta 7,5 proc.

Inny pracownik gabinetu   30,7 proc.

Wygląd/design gabinetu   6,1 proc.

Lokalizacja gabinetu   3,1 proc

Ceny usług 52,6 proc.

 

Pacjenci: 

Dentysta 7,2 proc.

Inny pracownik gabinetu   17,0 proc.

Wygląd/design gabinetu   6,1 proc.

Lokalizacja gabinetu   2,5 proc

Ceny usług 71,7 proc.

Pacjenci mieli także możliwość samodzielnego wymienienia elementów, które ich zdaniem budzą ich negatywne emocje podczas odwiedzin stomatologa.

Czego nie lubią pacjentki?

- konieczności bycia na czas,

- trudności z parkowaniem,

- zakresu swojego ubezpieczenia,

- godzin pracy gabinetu,

- byłych pracowników gabinetu.

 

Czego nie lubią pacjenci?

- zaleceń dotyczących domowej higieny jamy ustnej,

- zakresu swojego ubezpieczenia,

- konieczności dopasowania się do grafiku dentysty.

 

Wnioski (zebrane przez infoDENT24.pl)
- kobiety częściej od mężczyzn doceniają wygląd/design gabinetu, panowie częściej niż panie zwracają uwagą na lokalizację gabinetu,
- ceny usług częściej irytują pacjentów niż pacjentki,
- kobiety, tak samo jak mężczyźni, lubią gdy wizyta w gabinecie nie trwa długo,
- bez względu na płeć pacjenci nie są zadowoleni z konieczności stawienia się w gabinecie na konkretną godzinę,
- szaleństwem byłaby organizacja gabinetu pod dyktando pacjentów rozróżnionych pod względem płci.
Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
lifeDENT   marketing  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.