PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Czy celebryci kształtują rynek usług stomatologicznych?

kan
18-08-2018, 09:05
Czy celebryci kształtują rynek usług stomatologicznych? Shakira ma na koncie reklamę pasty do zębów (fot. Instagram)
Brytyjska organizacja Oral Health Foundation przeprowadziła badanie czynników w największym stopniu wpływających na wybory pacjentów gabinetów stomatologicznych.

Okazuje się, że to siła marki ma największe znaczenie, gdy dochodzi do wyborów produktów czy usług z dziedziny zdrowia jamy ustnej - wykazało badanie.

Choć wiele klinik inwestuje niemałe fundusze w reklamy z udziałem celebrytów, jednak mają one wpływ jedynie na co piątego pacjenta. Podczas gdy aż 41 proc. pacjentów przy wyborze kieruje się siłą marki, zaś 24 proc. kosztem   usługi, 23 proc. postępuje zgodnie z rekomendacją lekarza dentysty.

- Instagram, You Tube czy Facebook często propagują treści związane z reklamą, w którą zaangażowani są celebryci, chcieliśmy więc zbadać na ile mają one wpływ na zachowania pacjentów, wyjaśniał dentysta Ben Atkins z Oral Health Foundation, który prowadził badanie.

- Bez wątpienia, dzięki pojawieniu się na profilu jakiejś gwiazdy ekranu czy sceny, informacja o produktach i usługach może dotrzeć do większej liczby osób. W ciągu ostatnich lat obserwuję w mojej praktyce wzrost liczby pacjentów szukających porady na temat nowego produktu, o  którym się dowiedzieli właśnie z takiego przekazu, mówi Atkins.

Jednym z przykładów takiego produktu na rynku brytyjskim są pasty do zębów z węglem aktywnym reklamowane jako środek do wybielania zębów, a których skuteczność jest mocno wątpliwa. Choć producenci płacą dużo, aby te pasty pojawiały się w mediach społecznych, jednak nadal konsumenci w większym stopniu ufają opinii profesjonalisty, wykazuje badanie Oral Health Foundation.

Więcej: dentistry.co.uk

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   reklama   pasta do zębów   wybielanie zębów  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.