PARTNER PORTALU
partner portalu

Zmiana oferty. Kiedy można, a kiedy nie.

ms
23-05-2014, 07:48
Zmiana oferty. Kiedy można, a kiedy nie. Zmiana oferty. Kiedy można, a kiedy nie. (foto; sxc.hu)
Czy możliwe jest wprowadzenie zmiany oferty po upływie terminu jej złożenia do NFZ - zastanawia się część świadczeniodawców.

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. W zasadzie po upływie terminu, oferent jest związany złożoną propozycją do czasu rozstrzygnięcia postępowania. Mówi o tym par. 17 ust. 4. zarządzenia nr 57/2013/DSOZ prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z 2 października 2013 r. z późn. zm., w sprawie warunków postępowania dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Oczywiście istnieje możliwość negocjacji. Komisja konkursowa może, w części niejawnej konkursu, przeprowadzić negocjacje z oferentami - w celu ustalenia:
- liczby planowanych świadczeń opieki zdrowotnej;
- ostatecznej ceny za udzielane świadczenia opieki zdrowotnej.

W trakcie negocjacji oferent może zatem dokonać zmiany ceny oraz liczby proponowanych w ofercie jednostek rozliczeniowych. Jest jednak jeden istotny warunek: w wyniku złożenia zmodyfikowanej propozycji - wartość złożonej oferty nie powinna ulec zwiększeniu.
Wynika to z art. 142 ust. 6 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2008 nr 164 poz. 1027 ze zm.).

Osoba reprezentująca podmiot składający ofertę nie musi osobiście wykonywać wszystkich formalności w kontaktach z NFZ. Można udzielić pełnomocnictwa, przy czym nie musi to być pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie (ważne, aby było udzielone pisemnie i jednoznaczne). Wymagane jest także szczegółowe określenie zakresu pełnomocnictwa np.:
- do składania oświadczeń i podpisów wynikających ze złożeniem oferty;
- do reprezentowania oferenta w procesie negocjacji;
- do podpisania umowy - kontraktu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   ceny usług stomatologicznych   negocjacje  

POLECAMY W SERWISACH