PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Zasady realizowania usług w dentobusie - według MZ

ms
22-05-2018, 12:13
Zasady realizowania usług w dentobusie - według MZ Józefa Szczurek-Żelazko, sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia
Wciąż istnieją wątpliwości interpretacyjne co do zasad organizacji pracy w dentobusie, niektóre z nich rozwiewa Józefa Szczurek-Żelazko, sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Uwaga: wypowiedzi tej udzieliła Józefa Szczurek-Żelazko, podczas posiedzenia Sejmowej Komisji Zdrowia odpowiadając na pytania posłów na temat stomatologii dziecięcej.

Jeżeli chodzi o udzielanie świadczeń – w dentobusie obowiązują takie same zasady jak przy udzielaniu świadczeń w pozostałych obszarach. To oczywiste i naturalne, że ma być zgoda opiekuna lub rodzica. Przecież jest to takie samo świadczenie zdrowotne, jakiego udziela się w gabinecie stacjonarnym.

Jeżeli chodzi o to, kto ustala harmonogram, każdy świadczeniodawca ma obowiązek wcześniej, przed rozpoczęciem miesiąca, ustalić harmonogram, zaprezentować go OW NFZ i dopiero po uzgodnieniu - świadczy usługi.

Nie ma więc takiej możliwości, że świadczeniodawca wybierze sobie punkt (np. pod Pałacem Kultury i Nauki) i przez trzy miesiące będzie tam stał. Mamy harmonogram, który jest akceptowany przez NFZ na podstawie oceny dostępności na poziomie poszczególnych województw, a także na podstawie tego, jak wyglądają mapy gabinetów stomatologicznych dziecięcych i oczywiście, epidemiologii. Na tej podstawie NFZ akceptuje harmonogram pracy każdego dentobusu. Tak to jest określone w warunkach udzielania świadczeń.

W harmonogramach pracy są określone godziny pracy i świadczeniodawca jest zobowiązany zapewnić obecność lekarza. Harmonogramy będą podpisywane przez przedstawicieli właściwego OW NFZ i według tego harmonogramu mają być świadczone usługi tak jak w poradniach, może być jeden specjalista przez cały dzień i może być pięciu po dwie godziny. W dentobusie może być obecny cały czas jeden lekarz dentysta, który będzie pracować od 8.00 do 18.00, a może być trzech lekarzy, którzy będą się codziennie zmieniać co dwie godziny.

Jeżeli chodzi o ciągłość leczenia, w warunkach udzielania świadczeń - jest wyraźny zapis, który stanowi, że świadczeniodawca udziela świadczeń gwarantowanych zgodnie z potrzebami zdrowotnymi świadczeniobiorców, z uwzględnieniem możliwości ich realizacji w dentobusie.

W przypadku konieczności kontynuacji leczenia stomatologicznego poza dentobusem, lekarz udzielający świadczenia przedstawia świadczeniobiorcy plan dalszego leczenia oraz informuje świadczeniobiorcę o możliwościach kontynuacji leczenia stomatologicznego w ramach świadczeń gwarantowanych najbliżej miejsca zamieszkania lub miejsca edukacji świadczeniobiorcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentobus   Józefa Szczurek Żelazko  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.