PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Zanim zaadaptujesz lokal na gabinet stomatologiczny

ms
09-11-2017, 11:46
Zanim zaadaptujesz lokal na gabinet stomatologiczny Powstaje nowy gabinet stomatologiczny (foto: pixabay)
Uzyskanie pozytywnej opinii uprawnionych organów daje gwarancję, iż wydatkowanie środków będzie celowe, a użytkowanie obiektów - prowadzone zgodnie z przepisami prawa, w tym wymogami higieniczno-sanitarnymi.

Uzgodnienie dokumentacji projektowej z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym (budowa nowego obiektu, adaptacja istniejących pomieszczeń do nowej funkcji, modernizacja i dostosowanie do nowego zakresu działalności) pozwala na uniknięcie niekiedy bardzo kosztownych błędów. Daje to gwarancję, iż wydatkowanie środków będzie celowe, a użytkowanie obiektów - prowadzone zgodnie z przepisami,  w tym wymogami higieniczno-sanitarnymi.

Uzgodnienie w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych obejmuje dokumentację projektową w częściach: technologicznej, architektoniczno-budowlanej, w tym plan zagospodarowania terenu oraz instalacji sanitarnych.

Zaopiniowanie dokumentacji projektowej może być przeprowadzone przez osoby prywatne, posiadające stosowną wiedzę oraz uprawnienia nadane na mocy rozporządzenia ministra zdrowia z 29 listopada 2002 r. w sprawie rzeczoznawców do spraw sanitarno-higienicznych.

Lista osób, posiadających uprawnienia do tego typu czynności, zamieszczona jest na ogólnodostępnej stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego gis.gov.pl.

Wniosek o uzgodnienie dokumentacji projektowej złożyć można do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego osobiście (np. poprzez pełnomocnika) lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą.

Sprawy związane z uzgodnieniem dokumentacji projektowej są przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, jednak biorąc pod uwagę fakt, iż wymagają one prowadzenia postępowania wyjaśniającego (konieczność szczegółowej analizy przedłożonych materiałów) termin ten nie może być dłuższy niż 30 dni.

Dokumentacja projektowa obiektu (lokalu) powinna uwzględniać przepisy:
Ustawy z 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2017 poz. 1332);
Rozporządzenia ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U. z 2015 r. poz. 1422;
Rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.);
Rozporządzenia ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1554 ze zm.) oraz przepisami szczegółowymi dla danej działalności.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Sanepid   prawo budowlane  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.