PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Wpadka z użyciem złego materiału stomatologicznego

ms
17-07-2018, 11:33
Wpadka z użyciem złego materiału stomatologicznego Pieniądze za wadliwe leczenie stomatologiczne (foto: flickr)
Kobieta udała się do gabinetu stomatologicznego w celu wstawienia korony na własnym korzeniu. Nie miała szczęścia, bo przydarzył jej się wadliwy materiał.

Problemy
Po rozwierceniu korzenia zębowego stomatolog przystąpiła do aplikacji produktu do wnętrza zęba. Sięgnęła po włókno szklane, a gdy zaczęła je wprowadzać, zdenerwowała się. Nie chciała wyjaśnić pacjentce, co się dzieje, ta natomiast czuła jedynie szarpanie.

Stomatolog  próbowała wyciągnąć gwint, po czym powiedziała, iż nie wie, jak to się stało, ale preparat „zasechł jak cement”, a włókno szklane nie weszło w tenże preparat nawet w 1/3. Problem w tym, że preparat aplikowany był z otwartej wcześniej tubki.

Rozeznanie sytuacji
Dentystka powiedziała pacjentce, iż dalsze czynności będą polegać na usunięciu tego „cementu".

Będzie się to wiązało z koniecznością wykonania zdjęcia rentgenowskiego, aby zobaczyć, "czy dłuta idą w kierunku korzenia". 

Po wykonaniu kilku zdjęć stomatolog poinformowała pacjentkę, że będzie musiała skonsultować się z innym lekarzem. Dentystka stwierdziła, że obawia się usuwania preparatu, aby nie pękł korzeń zęba. Włożyła do zęba trzy włókna i nałożyła kompozyt w celu uformowania kształtu przypominającego ząb. Stomatolog przyznała, iż przeprowadzony przez nią zabieg nie przebiegł prawidłowo, zasugerowała przy tym, iż przyczynić się do tego mógł fakt użycia wadliwego preparatu.

Pacjentka tak opisywała swoją sytuację po zabiegu
Ból zęba doskwierał głównie podczas jedzenia.
Dolegliwości uniemożliwiły czerpanie radości z wyjazdu wypoczynkowego.
Samopoczucie psuł wygląd tymczasowego zęba, który znacznie różnił się od pozostałych, naturalnych zębów.
Dziąsło zmieniło barwę i zaczęła się w nim gromadzić ropa.
Z uwagi na potrzebę dalszego prowadzenia leczenia, musiała odłożyć w czasie plany dotyczące ślubu i kolejnej ciąży.
Przestała karmić piersią swoje dziecko.
Z powodu nagłego spadku odporności, dziecko trafiło do szpitala. 
W wyniku stresu straciła w krótkim czasie około 10 kg.
Przeszła kurację środkami antydepresyjnymi.
Nie chciała oglądać swojego odbicia w lustrze.
Odnowiły się także problemy z łuszczycą.
Pogorszyły się relacje z narzeczonym.
Ślub się nie odbył.
To tyle. O takich zdarzeniach ze swojego życia informowała sąd zdesperowana kobieta.

Leczenie naprawcze
Po powrocie z wypoczynku kobieta udała się do dentystki, która stwierdziła przetokę. Stomatolog zaproponowała pacjentce wybór kliniki, w której przeprowadzono by leczenie, a następnie dochodzenie zwrotu kosztów od ubezpieczyciela.

Pacjentka zaakceptowała to rozwiązanie.

W wybranej klinice usunięto pacjentce ząb 22. W trakcie tego zabiegu stwierdzono ubytek blaszki policzkowej wyrostka zębodołowego szczęki. Ubytek taki uniemożliwił jednoczesną implantację i odbudowę kości, przez co zadecydowano o rozłożeniu zabiegu na etapy.

SŁOWA KLUCZOWE
sąd   błąd dentysty  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.