PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

W jaki sposób uzyskać dostęp do systemu eWUŚ?

15-10-2012, 09:56
NFZ  siedziba centrali (foto: infoDENT24.pl)
NFZ siedziba centrali (foto: infoDENT24.pl)
Korzystanie z systemu elektronicznej weryfikacji uprawnień pacjentów jest możliwe dopiero po zaakceptowaniu regulaminu korzystania z eWUŚ i zobowiązaniu się do przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych i zasad poufności i tajemnicy danych. Weryfikacją wniosków i wydawaniem upoważnień zajmują się OW NFZ.

NFZ przedstawia skróconą instrukcję uzyskania dostępu do eWUŚ. Szczegółowe zasady dotyczące korzystania oraz zakres odpowiedzialności podmiotów upoważnionych do dostępu do systemu eWUŚ, a także zasady udzielania i odbierania upoważnień do korzystania z systemu eWUŚ zawiera regulamin eWUŚ.

Instrukcja skrócona NFZ

Po zalogowaniu się do Portalu* należy wypełnić znajdujący się w zakładce Administrator / Upoważnienia eWUŚ  / Wniosek elektroniczny wniosek o uzyskanie prawa do korzystania z systemu eWUŚ, który zawiera: - dane identyfikacyjne świadczeniodawcy, - oświadczenie o akceptacji regulaminu korzystania z systemu eWUŚ, - zobowiązanie świadczeniodawcy do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz aktów wykonawczych, a także zasad poufności i tajemnicy danych.
Prawidłowo wypełniony wniosek wraz załącznikami należy wydrukować, podpisać, a następnie złożyć w oddziale Funduszu osobiście lub przesłać pocztą.
Po weryfikacji wniosku oddział Funduszu wyda świadczeniodawcy upoważnienie do korzystania z systemu eWUŚ.
Po otrzymaniu upoważnienia do korzystania z systemu eWUŚ w systemie pojawi się elektroniczny wniosek o nadanie uprawnień dla administratora, który należy wypełnć i przesłać do oddziału.
Po zaakceptowaniu wniosku przez oddział NFZ, świadczeniodawca upoważnia lokalnego administratora do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w systemie eWUŚ, w zakresie niezbędnym do potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej. Wzór dokumentu zawiera załącznik do regulaminu korzystania z systemu eWUŚ. Uprawnienia lokalnego administratora systemu eWUŚ pozwolą na:

potwierdzanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej w systemie eWUŚ,
nadawanie i odbieranie uprawnień innym osobom.

Jeżeli świadczeniodawca powierza obowiązek potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej osobie innej niż lokalny administrator systemu eWUŚ (np. rejestratorce), upoważnia tę osobę do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w systemie eWUŚ w zakresie niezbędnym do potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, a lokalny administrator systemu eWUŚ nadaje jej uprawnienia w systemie eWUŚ do potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej w systemie eWUŚ.

*Portal oznacza:

Portal SZOI dla świadczeniodawców posiadających umowę z oddziałem:

mazowieckim,
świętokrzyskim,
kujawsko-pomorskim,
lubelskim,
wielkopolskim,
warmińsko-mazurskim,
podlaskim,
zachodniopomorskim.

Portal Świadczeniodawcy dla świadczeniodawców posiadających umowę z oddziałem:

pomorskim,
lubuskim,
dolnośląskim,
opolskim,
łódzkim,
śląskim,
małopolskim,
podkarpackim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.