PARTNER PORTALU
partner portalu

Tylko do końca marca wnioski o wpis do rejestru na papierze

27-03-2013, 05:18
Tylko do końca marca wnioski o wpis do rejestru na papierze  (foto:sxc,hu)
Tylko do końca marca wnioski o wpis do rejestru na papierze (foto:sxc,hu)
Jeszcze w grudniu 2012 r. minister zdrowia zgodził się, żeby do końca marca 2013 r. można było składać w wersji papierowej wnioski o wpis do rejestru, ale także o zmianę wpisu do rejestru i o wykreślenie z rejestru. Trzy miesiące szybko minęły. Okres przejściowy się kończy.

Pierwotnie zakładano, że wnioski takie od początku 2013 r. będą miały wyłącznie postać elektroniczną i to z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.

Termin przesunięto, bo w ocenie samorządu lekarskiego nie wszyscy lekarze i lekarze dentyści mogliby nabyć do końca 2012 r. urządzenia służące do składania podpisu elektronicznego, a skoro tak, to wielce prawdopodobne było zablokowanie z nowym rokiem procesu rejestracji praktyk zawodowych medyków.

Od 1 kwietnia 2013 r. obowiązywać ma tylko elektroniczna droga załatwiania formalności.

Wnioski o wpis do rejestru (zasady)

Bezpieczny podpis elektroniczny jest płatny zazwyczaj wystawiany na rok, co roku trzeba go odnawiać i za niego płacić (ok. 300 zł w pierwszym roku, ponieważ oprócz certyfikatu kwalifikowanego należy zaopatrzyć się w zestaw do podpisu elektronicznego, w kolejnych latach odnowienie certyfikatu to ok. 120 160 zł rocznie). Bezpieczny podpis elektroniczny ma takie samo znaczenie prawne jak podpis własnoręczny i może być wydawany jedynie osobie fizycznej i jedynie przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi certyfikacyjne.

Profil zaufany ePUAP jest darmowy wystawiany na trzy lata, a przed końcem trzyletniego okresu można go samemu odnowić. Formalności dopełnić trzeba  w dowolnym (najbliższym) urzędzie wojewódzkim, urzędzie skarbowym lub oddziale ZUS, a za granicą w konsulatach. Poświadczenie profilu jest bezpłatne, trwa kilka minut.

Praktyka lekarska jak założyć konto w systemie ePUAP i poświadczyć profil:

1. Założyć konto na platformie ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta

2. Po założeniu konta złożyć odpowiedni wniosek na ePUAP o profil zaufany.

3. Udać się z dowodem osobistym lub paszportem do jednego z tzw. punktów potwierdzających, których lista dostępna jest na stronie http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_PPP (w ciągu 14 dni od złożenia wniosku).

4. Po potwierdzeniu tożsamości można posługiwać się profilem zaufanym ePUAP.

Wprowadzone zmiany wynikają z par. 14 i par. 18 ust. 1 rozporządzenia ministra zdrowia z 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.

Zobacz także: Wnioski o wpis do rejestru wciąż na papierze (do 31 marca 2013 r.)

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH