PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Szczegółowo uzgadniaj z pacjentem co ma być wykonane

ms
19-10-2016, 07:48
Szczegółowo uzgadniaj z pacjentem co ma być wykonane Rozmowa z pacjentem a zakres wykonanej pracy (foto: pixabay)
Zdarza się, i to wcale nie tak rzadko, że w trakcie pobytu pacjenta na fotelu dentystycznym wykonywane są procedury wykraczające poza poczynione na wstępie ustalenia. - W takim przypadku pacjent nie ma obowiązku płacić za wykonaną robotę – zapewnia, w rozmowie z Dziennikiem Zachodnim, Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów z Oddziału Katowice.

- Jeśli zatem stomatolog, sam z własnej woli - wbrew ustaleniom i bez uprzedniego uzyskania zgody – np. wyleczył dodatkowy ząb, nie ma prawa żądać za to zapłaty - ani w ramach umowy o dzieło, ani w ramach żądania zwrotu równowartości nienależnego świadczenia - wyjaśnia Iwona Zapart.

Takiego obowiązku nie ma nawet wówczas, gdy leczona osoba przyjmie, wręczoną jej fakturę. W każdej chwili bowiem pacjent może złożyć dentyście oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli przyjęcia faktury VAT z powodu działania pod wpływem błędu. Błąd ten polega na tym, że pacjent błędnie uznał, iż skoro robota została wykonana, to trzeba za nią zapłacić.

Podstawą złożenia takiego oświadczenia jest art. 84 § 2 Kodeksu cywilnego. Mówi on, że:

Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).

Więcej: dziennikzachodni.pl

SŁOWA KLUCZOWE
pacjent nie płaci  

POLECAMY W SERWISACH