• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Stomatolog zapłacił 10 tys. zł za nieudane korony

ms
26-06-2018, 10:41
Stomatolog zapłacił 10 tys. zł za nieudane korony Korony kosztowały dentystę 10 tys. zł
Lekarz dentysta wykonał dwie korony na implantach założonych w miejsce zębów trzonowych 46 i 36. Wykonana praca zawiodła oczekiwania pacjentki, która w sądzie wywalczyła 10 tys. zł zadośćuczynienia.

Problemy z ustaleniem materiału koron
Lekarz dentysta złożył w pracowni protetycznej zlecenie na wykonanie dwóch koron na implantach na zęby 36 i 46 (z porcelany założonej na metalu).

Wycisk protetyczny został przekazany do pracowni protetycznej wraz z transferami do implantów oraz elementami łączników protetycznych tytanowych potrzebnych do wykonania pracy. Ważne, że na zleceniu wykonania, dokonano zmiany materiału podbudowy z metalu na cyrkon. Tymczasem wcześniej z pacjentką ustalono pierwszą ratę w wysokości 1,6 tys. zł stanowiącą cenę jednej korony porcelanowej na metalu.

W trakcie trwania syntezacji bloczku cyrkonowego do protetyka zadzwoniono z gabinetu stomatologicznego prosząc o zmianę podbudowy na metalową, co okazało się niemożliwe. Pacjentka została poinformowana, że zostały dla niej wykonane korony cyrkonowe. Kobieta nie zgodziła się na założenie takich koron i odmówiła dopłacenia kwoty 1,4 tys. zł.

Ostatecznie dodatkowy koszt wziął na siebie lekarz dentysta.

Problemy z wykonanymi koronami
Dentysta założył pacjentce korony cyrkonowe. Pacjentka utrzymywała, że wykonano jej za szerokie i niedopasowane zęby, w związku z tym przygryzała sobie język i policzki (brzegi koron były ostre), dlatego też kaleczyła się z obydwu stron. Musiała ostrożnie gryźć i spożywać wyłącznie miękkie potrawy, jednocześnie koncentrując się przy każdym posiłku na zębach, żeby nie uszkodzić sobie języka i policzków.

Dentysta zdemontował korony protetyczne, także dlatego, że kobieta wyraźnie odczuwała, iż były one za niskie w zgryzie, co zmuszało ją do trzymania żuchwy w powietrzu. Poprawki zostały wykonane w ramach reklamacji i gwarancji. 

Kobieta zgłosiła się do dentysty po odbiór poprawionych koron. Pacjentka oceniła wówczas wizualnie, że lewa korona jest dużo mniejsza od prawej, mimo że były to symetryczne szóstki szczęki dolnej.

Kobieta reklamowała korony bezpośrednio u właściciela pracowni protetycznej. Z poprawioną pracą zgłosiła się do dentysty, który zacementował jej korony.

Kolejne problemy
Po pewnym czasie pacjentka przygryzła sobie język z jednej strony i nadal odczuwała, że korony są za niskie i w tym zakresie nie zostały poprawione. Poza tym podczas jedzenia odpadła 1/3 korony, którą kobieta połknęła.

Niezadowolona nie pojawiła się już w gabinecie stomatologicznym, zresztą dentysta tego sobie nie życzył.

Mechaniczne uszkodzenie korony 36 - odłamanie guzika bliższego od strony dna jamy ustnej - pogłębiło dysfunkcje korony i uniemożliwiło uzyskanie prawidłowego zwarcia. Ostry brzeg korony 46 od strony dna jamy ustnej może być przyczyną patologicznego przegryzania bocznej części języka po stronie prawej, jak i ustawienie jej w nieprawidłowym zgryzie prostym. Prace protetyczne korony nie zostały skorygowane w celu uzyskania prawidłowych warunków zwarciowych. Korekta wykonana przez lekarza dentystę nie zniwelowała dyskomfortu zgłaszanego przez pacjentkę. Leczenie zostało zakończone w momencie oddania i zacementowania koron na stałe.

SŁOWA KLUCZOWE
sąd   błąd dentysty   korony  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.