• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Reklamacja usługi stomatologicznej coraz częściej używaną bronią pacjenta

sta
22-08-2014, 08:04
Reklamacja usługi stomatologicznej coraz częściej używaną bronią pacjenta Reklamacja usługi (foto: sxc.hu)
Przez rok od wykonania usługi dentystycznej pacjent na prawo ją zareklamować - wynika z Kodeksu cywilnego.

Pacjent, niezadowolony ze zrealizowanej usługi stomatologicznej, może w ciągu 12 miesięcy od jej wykonania zwrócić się do usługodawcy, aby ten ponownie wykonał zabieg (w celu uzyskania pożądanego efektu).

Osoba leczona ma prawo zaproponować termin, w którym chce, żeby nastąpiła korekta usługi. Z kolei dentysta ma obowiązek ustosunkować się do żądania konsumenta w ciągu 14 dni. Brak odpowiedzi, uważa się, że uznanie żądania pacjenta. W tej sytuacji „poprawiana" usługa powinna być wykonana za darmo.

Najczęściej bywa, że wada nie jest znacząca, w związku z czym klient nie ma podstaw, aby żądać zwrotu zapłaconej kwoty. W takiej sytuacji pojawia się pole do negocjacji na temat obniżenia ceny.

Co, jeśli przeprowadzenie zabiegu wiązałoby się z wysokimi kosztami, przekraczającymi cenę pierwotnie wykonanej usługi? W takiej sytuacji dentysta może uzgodnić z pacjentem zwrot pobranej opłaty za wadliwie zrealizowaną usługę.

Zasady te wynikają m.in. z:

Art. 637. par. 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

Par. 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.