PARTNER PORTALU
partner portalu

Reklama: spór o mleczaki

radareklamy.pl/ŁS
07-01-2015, 14:46
Reklama: spór o mleczaki Reklama Junical naruszyła Kodeks Etyki Reklamy (fot. You Tube)
Reklama opatrzona hasłem „to już nie są mleczaki, o zęby stałe trzeba dbać na poważnie” może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy, gdyż zarówno o zęby mleczne jak i zęby stałe należy dbać, aby próchnica nie przeniosła się z zębów mlecznych na zęby stałe – uważa Komisja Etyki Reklamy.

Pod rozwagę KER trafiła skarga na reklamę preparatu Junical (Aflofarm Farmacja Polska). Skarżący zauważył, iż w reklamie pada stwierdzenie, że stałe zęby, to nie mleczaki i o stałe zęby trzeba dbać na serio. W jego opinii sugeruje to, że o zęby mleczne nie trzeba się martwić ani dbać.

Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy, zgodnie z którym „reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy."

Producent miał inne zdanie. W wyjaśnieniu przypomniał, że reklama składa się z dwóch połączonych części: wizyjnej i dźwiękowej.

- W części wizyjnej mamy scenkę rodzajową, w której mama czeka na swoją pociechę przed gabinetem dentystycznym, a po jakimś czasie szczerbate dziecko wychodzi z gabinetu wraz z tatą, który opowiada o przedmiotowym produkcie. W części fonicznej słyszymy m.in. wypowiedź: to już nie są mleczaki, o zęby stałe trzeba dbać na poważnie, muszą Ci starczyć do końca życia. Z całości przekazu jasno wynika, że skoro dziecko wychodzi o dentysty tzn., że dba o swoje zęby, Dodatkowo z wizji wynika, że ma białe ząbki, czyli codziennie i regularnie o nie dba. Junical ma za zadanie dodatkowo wspomagać rozwój ząbków, a nie zastąpić kontrole dentystyczne czy też szczotkowanie (napis: Junical żeby ząbki rosły zdrowo) - czytamy w wyjaśnieniu.

Aflofarm Farmacja Polska uważa, że reklama nie sugeruje tego co zarzuca konsument, mianowicie, że o zęby mleczne nie trzeba dbać, ale wręcz przeciwnie - wskazuje na właściwe postępowanie odpowiedzialnych rodziców w kwestii zdrowych zębów (szczotkowanie, wizyty u dentysty, zażywanie preparatów wspomagających tj. Junical).

Niemniej Zespół Orzekający dopatrzył się w reklamie naruszenia art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy.

- Reklama opatrzona hasłem „to już nie są mleczaki, o zęby stałe trzeba dbać na poważnie" może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy, gdyż zarówno o zęby mleczne jak i zęby stałe należy dbać, aby próchnica nie przeniosła się z zębów mlecznych na zęby stałe - uważa Komisja Etyki Reklamy.

KER nakazała wprowadzenie zmian w przekazie reklamowym.

Więcej: radareklamy.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Aflofarm Farmacja Polska   Junical   zęby mleczne   reklama  

POLECAMY W SERWISACH