PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Rejestracja pacjenta według NFZ

07-03-2013, 00:03
Rejestracja pacjenta według NFZ (fot. sxc.hu)
Rejestracja pacjenta według NFZ (fot. sxc.hu)
Rejestracja pacjenta to procedura, która nie przysparza właścicielom gabinetów stomatologicznych problemów natury prawnej w takim stopniu jak chociażby prowadzenie dokumentacji medycznej. Warto jednak pamiętać, że świadczenie refundowanych usług stomatologicznych zaczyna się właściwie już w recepcji, a co za tym idzie, są pewne zasady, o których dentyści powinni pamiętać. Najważniejsze przypomina Narodowy Fundusz Zdrowia.

Zakres informacji

Punkt rejestracji jest miejscem, w którym poza możliwością zapisania się do lekarza, pacjent powinien uzyskać kompletną informację dotyczącą:

 świadczeń dostępnych w placówce,

 czasu oczekiwania,

 form i terminów zapisu do lekarza,

 wymaganych dokumentów potrzebnych do przyjęcia,

 miejsca wykonania zleconych przez lekarza badań diagnostycznych  np. RTG,

 zasad udostępniania dokumentacji medycznej,

 organizacji pracy przychodni.

Rejestracja

Pacjent może zarejestrować się u świadczeniodawcy:

 zgłaszając się osobiście,

 uzgadniając termin telefonicznie,

 za pośrednictwem osoby trzeciej,

 jeżeli placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem, również drogą elektroniczną.

Rejonizacja

Przy udzielaniu świadczeń nie obowiązuje rejonizacja. Podczas rejestracji pacjent powinien otrzymać  informację o dacie i godzinie wizyty. Na wizytę u lekarza pacjent ma prawo zapisać się w godzinach pracy punktu rejestracji. Ustalanie przez świadczeniodawcę  dni do  zapisywania się jest niezgodne z prawem.

Przy zapisywaniu zgłaszających się pacjentów należy pamiętać, że:

 świadczenia powinny być udzielane w możliwie najkrótszym terminie;

 świadczeniodawca jest zobowiązany do przyjęcia pacjenta w ustalonym terminie.

Terminy wizyt

Jeżeli wskazany termin wizyty w poradni  jest odległy, pacjent powinien uzyskać informację o możliwości skorzystania z leczenia w innych  placówkach mających umowę z NFZ.

Gdy pacjent jest objęty planowym leczeniem stomatologicznym, termin kolejnej wizyty powinien zostać ustalony podczas bieżącej wizyty u lekarza. Pozwoli to na zachowanie ciągłości opieki medycznej.

W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, należy poinformować pacjenta o zmianie tego terminu w każdy dostępny sposób (np. telefonicznie).

Źródło: ŁOW NFZ

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
lexDENT   rejestracja pacjenta   Kontraktowanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.