PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Program dostosowawczy dla praktyk lekarskich - do końca 2012 roku

15-10-2012, 04:54
Program dostosowawczy dla praktyk lekarskich (foto: sxc.hu)
Program dostosowawczy dla praktyk lekarskich (foto: sxc.hu)
Szczegółowe warunki w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą określa rozporządzenie ministra zdrowia z 26 czerwca 2012 r. (Dz.U. z 29 czerwca 2012 r., poz. 739). Co z tych regulacji wynika?

Ważne są dwie informacje:

- pierwsza, że dostosowanie gabinetów stomatologicznych do wymogów: tzw. ogólnoprzestrzennych, sanitarnych, instalacyjnych określonych w ustawie o działalności leczniczej nastąpić musi do końca 2016 r.;

- druga, że właściciele gabinetów stomatologicznych, które nie spełniają wymogów określonych w ustawie o działalności leczniczej, powinni do końca 2012 r. przedłożyć podmiotowi prowadzącemu rejestr (w przypadku praktyk - właściwa okręgowa rada lekarska), zaopiniowany przez SANEPID, program dostosowawczy.

Nowe przepisy są znacznie bardziej ogólne w stosunku do wcześniej obowiązujących regulacji, a dotyczących wymogów sanitarno- lokalowych.

Pomieszczenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą lokalizuje się w samodzielnym budynku albo w zespole budynków.

Dopuszcza się lokalizowanie pomieszczeń podmiotu wykonującego działalność leczniczą w budynku o innym przeznaczeniu.

Dopuszcza się również lokalizowanie pomieszczenia, w którym jest wykonywana praktyka zawodowa w lokalu mieszkalnym, pod warunkiem zapewnienia wyodrębnienia tego pomieszczenia od pomieszczeń innych użytkowników lokalu.

Kształt i powierzchnia pomieszczeń podmiotu wykonującego działalność leczniczą muszą umożliwiać prawidłowe rozmieszczenie, zainstalowanie i użytkowanie urządzeń, aparatury i sprzętu, stanowiących jego niezbędne funkcjonalne wyposażenie.

W pomieszczeniach podmiotów wykonujących działalność leczniczą wydziela się:

- co najmniej jedno pomieszczenie lub miejsca do składowania bielizny czystej;

- co najmniej jedno pomieszczenie lub miejsca do składowania bielizny brudnej;

- co najmniej jedno pomieszczenie lub miejsce na odpady.

W odniesieniu do praktyki wszystkie wymienione miejsca mogą znajdować się w pomieszczeniu w którym praktyka jest wykonywana;

Meble w pomieszczeniach podmiotu wykonującego działalność leczniczą musza umożliwiać ich mycie oraz dezynfekcję. Wymogu tego nie stosuje się do mebli w pomieszczeniach administracyjnych i socjalnych, do mebli w poradniach i gabinetach podmiotów wykonujących świadczenia z zakresu opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień oraz w pomieszczeniach, o których praktyka wykonywana jest w pomieszczeniach mieszkalnych wyodrębnionych od pomieszczeń innych użytkowników lokalu;

Podłogi wykonuje się z materiałów umożliwiających ich mycie i dezynfekcję. Połączenie ścian z podłogami jest wykonane w sposób umożliwiający jego mycie i dezynfekcję. Wymogów tych nie stosuje się do pomieszczeń administracyjnych i socjalnych, poradni i gabinetów podmiotów wykonujących świadczenia z zakresu opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień oraz sal kinezyterapii

SŁOWA KLUCZOWE
lexDENT   praktyka lekarska   Wymogi - obowiązki  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.