PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Prawnik: lepiej się dogadać z roszczeniowym pacjentem

smn
15-12-2017, 11:06
Prawnik: lepiej się dogadać z roszczeniowym pacjentem Skuteczne rozwiązanie sytuacji konfliktowej wymaga wiedzy prawniczej (fot. pixabay)
Gdy pojawia  się problem, lepiej zawrzeć umowę z pacjentem niż iść do sądu, jednak należy to zrobić umiejętnie, radzi  Marek Koenner, radca prawny, specjalizujący się w prawie medycznym.

Jak dalece dentysta może iść na ugodę? To zależy ile dla kogo wart jest spokój. Dla jednego poświęcenie (darowanie) kwoty 500 zł, a dla drugiego - 5 000 zł za zabieg, może stanowić cenę, którą warto zapłacić. Ta „darowizna” może przybrać formę rezygnacji z otrzymania wynagrodzenia, rabatu, czy dodatkowego darmowego zabiegu, pisze na swoim blogu radca prawny Marek Koenner.

Należy jednak pamiętać, że każde ustępstwo może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego – czyli doprowadzić do procesu, którego lekarz chciałby uniknąć.

Stąd rada:

Jeżeli nie popełniliśmy żadnego błędu i chcemy to zrobić „dla świętego spokoju”, a mamy jakiekolwiek wątpliwości, czy to naprawdę uspokoi pacjenta, musimy pomyśleć o zawarciu porozumienia - ugody na piśmie. Takiego, w którym zrzeka się on wszelkich roszczeń. Dobrze, aby porozumienie zawierało sformułowanie, że „uznajemy roszczenia pacjenta za wyczerpane”. 
Jeżeli dentysta podejrzewa, że rzeczywiście popełnił błąd, czyli że realnie grozi mu postępowanie sądowe (z tytułu odpowiedzialności zawodowej), to zwłaszcza w takim przypadku zawsze powinien pamiętać o porozumieniu - ugodzie na piśmie, tłumaczy Marek Koenner.

Więcej: prawodlalekarza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
błąd w sztuce lekarskiej   pacjent   dentysta_prawo  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.