PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Pacjentka żądała od dentysty 241,5 tys. zł, a sama zapłaci 10,8 tys. zł

ms
02-01-2017, 12:36
Pacjentka żądała od dentysty 241,5 tys. zł, a sama zapłaci 10,8 tys. zł Niesłuszne oskarżenia wobec dentysty (foto: pixabay)
Nieudane wszczepienie implantów stało się przyczyną cierpień i zmusiło do kosztownych działań naprawczych – utrzymywała pacjentka, wnosząc o 241,5 tys. zł. Sąd zadecydował, że kobieta sama musi zapłacić dentyście 10,8 tys. zł.

Pacjentka twierdziła, że przed zabiegiem wszczepienia implantów nie uzyskała żadnych informacji na temat:
- przebiegu i planu leczenia, 
- wybranej metody, 
- niedogodności i ryzyka związanego z zabiegiem.

Po wstawieniu implantów kobieta zaczęła się uskarżać na:
- nieprzyjemny, metaliczny smak w ustach;
- drętwienie dolnej wargi;
- dolegliwości bólowe;
- stan zapalny wokół implantów;
- zawroty głowy;
- „przymglenia” świadomości;
- problemy z oczami i wzrokiem (mroczki w polu widzenia);
- opuchliznę wokół oczu;
- bóle gałek ocznych;
- problemy psychiczne, w tym stany lękowe i depresyjne, „czarne myśli” i znaczne obniżone poczucie własnej wartości.
Kobieta przed rozpoczęciem leczenia w klinice była bardzo dobrego stanu zdrowia, aktywnie uprawiała sport.

Zalecenia dentystów – konsultantów:
- usunięcie implantów;
- wdrożenie intensywnego leczenia;
- ponowne osadzenie nowych implantów.
Pomimo zastrzeżeń ze strony pacjentki, prowadzący ją dentysta stwierdził, że leczenie zostało zakończone. W tej sytuacji kobieta zażądała od niego 61,5 tys. zł - tytułem zwrotu wpłaconego świadczenia, 80 tys. zł – jako odszkodowanie oraz 100 tys. zł – w formule zadośćuczynienia. Razem czyni to 241,5 tys. zł.
Dentysta odmówił zapłaty.
Sprawa trafiła do sądu.

Ocena sytuacji dokonana przez dentystę
Pozwany wniósł o oddalenie powództwa. Utrzymywał, że przedstawił pacjentce różne warianty leczenia, uwzględniające stan jej zdrowia, a ta miała czas na podjęcie świadomej decyzji w tym zakresie.

W ocenie dentysty, roszczenia kobiety należy uznać za przedawnione, gdyż od momentu przeprowadzenia zasadniczego zabiegu, do chwili wniesienia powództwa minęło: dwa lata i dziewięć miesięcy.
Poza tym kobieta nie umożliwiła dentyście podjęcia jakichkolwiek czynności, które doprowadzić mogłyby do usunięcia zgłaszanych przez nią dolegliwości lub też skorygowania rzekomo nieprawidłowo wykonanego zabiegu. Pozwany podniósł, iż nie miał możliwości „naprawy, względnie wymiany” wykonanego przez niego dzieła, toteż nie może zostać obciążony negatywnymi konsekwencjami wynikającymi wyłącznie z biernej postawy powódki.

Według dentysty, kobieta może co najwyżej dochodzić zwrotu 38 tys. zł. Kwota ta stanowi równowartość wynagrodzenia za wykonany zabieg podniesienia dna zatoki szczękowej oraz wprowadzenia implantów (tylko ta umowa objęta została treścią oświadczenia powódki złożonego pisemnie).

SŁOWA KLUCZOWE
sąd   implanty   roszczenia pacjentów  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.