PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Pacjentka żądała od dentystki 17 tys. zł, nie dostała nic

WSA, ms
28-11-2014, 07:54
Pacjentka żądała od dentystki 17 tys. zł, nie dostała nic Nie było błędu dentystki (foto: sxc.hu)
Sprawa, jak zwykle dotyczyła niezadowolenia pacjenta z rezultatu leczenia. Rzecz w tym, że samo niezadowolenie to za mało.

Do gabinetu dentystycznego trafiła pacjentka, u której rozpoznano: - zgryz urazowy, - chorobę przyzębia, - braki zębów, - użytkowaną, połamaną i ogólnie zniszczoną oraz przebarwioną od nikotyny „mikroprotezę" uzupełniającą ząb, - obecność dużej ilości osadu nikotynowego na zębach, - występowanie fetoru ex ore.

Wykonane przez podjęciem leczenia zdjęcie pantomograficzne wykazało: - w odcinkach bocznych w szczęce i w żuchwie istnienie ognisk zapalnych, - nieszczelne korony protetyczne, - próchnicę wtórną, - „próby" leczenia endodontycznego, - zaniki przyzębia, - złamane narzędzie kanałowe w zębie. W odcinku przednim w żuchwie stwierdzono wykonanie koron protetycznych i ogniska zapalne rozwijające się przy korzeniach zębów skutkujące podejrzeniem rozwijających się torbieli korzeniowych. Zaobserwowano również ruchomość jednego z zębów, który wykazywał cechy zwichnięcia.

W czasie jednej z kolejnych wizyt podjęto decyzję o ekstrakcji zęba, a to ze względu na jego stan kliniczny. Po dokonaniu zabiegu pacjentkę zaopatrzono w tymczasowy most poekstrakcyjny. Na wyraźną prośbę leczonej, dentystka podjęła próbę uratowania zębów, pomimo wskazań do ich ekstrakcji. Dentystka przedstawiła pacjentce wariantowy plan leczenia, którego zainteresowana- choć się z nim zapoznała - nie podpisała.
Niedługo po tym zdarzeniu leczona zrezygnowała z usług dentystki i zażądała wydania dokumentacji medycznej. Całkowity koszt leczenia stomatologicznego u pozwanej wyniósł 6, 05 tys. zł, o czym świadczą wystawione paragony.

Pacjentka, niezadowolona z przebiegu leczenia, skierowała sprawę do sądu. Powódka, zażądała zadośćuczynienia i odszkodowania, za niezgodne ze sztuką lekarską wykonanie przez pozwaną zabiegów stomatologicznych. Powódka podała, że mimo istnienia planu leczenia, nie był on przez pozwaną przestrzegany. Usług nie wykonywano terminowo, gdyż wizyty wielokrotnie przekładano.
Dentystka, u której powódka kontynuowała leczenie po rezygnacji z usług pozwanej, miała ponoć liczne wątpliwości co do sposobu prowadzonego leczenia przez pozwaną. Powódka, za wizyty naprawcze u innych stomatologów zapłaciła łącznie 6 tys. zł.

Sąd dopuścił dowód z opinii biegłego sądowego z zakresu protetyki stomatologicznej. Biegły podał, że po analizie modeli orientacyjnych oraz propozycji planów leczenia (do którego w konsekwencji nie doszło) podjęte przez dentystkę czynności zostały wykonane prawidłowo i zgodnie z aktualną wiedzą i procedurami. Nie budzi także zastrzeżeń wykonana, jako jedyna, praca protetyczna w postaci mostu czasowego.

SŁOWA KLUCZOWE
pacjenci   WSA   pacjent nie płaci   błąd dentysty  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.