PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Pacjentka, niezadowolona z leczenia - musi za nie zapłacić

ms
02-02-2018, 13:00
Pacjentka, niezadowolona z leczenia - musi za nie zapłacić Sąd opowiedział się za dentystą (foto: pixabay)
Sąd Rejonowy w Świnoujściu uznał, że pacjentka musi zapłacić za leczenie zębów, chociaż z wykonanego leczenia nie była zadowolona. Spór dotyczył kwoty 11160 zł.

Co zostało zrobione
Dentysta wykonał u pacjentki na zębach 15, 13, 12, 11, 21, 22, 23, 27 szlifowanie pod mosty w znieczuleniu miejscowym. Na zębach 47, 46, 45, 36, 38 - szlifowanie pod korony w znieczuleniu przewodowym.

W trakcie realizowanych prac okazało się konieczne przeprowadzenie leczenia kanałowego zębów 23, 37, 38. Zęby 12,15, 46 wymagały zaś ponownego leczenia.

Dentysta usunął miazgę z zęba 37, podał antybiotyk a przy następnej wizycie zdjął opatrunek, zrobił zdjęcie RTG, udrożnił ponownie kanały zęba 37 i wstawił uzupełnienie na stałe.

Z rachunku wystawionego przez realizatora leczenia na kwotę 11 160 zł wynika, iż wykonano korony tymczasowe w liczbie 8 sztuk, cena za jedną wynosiła 60 zł oraz mosty porcelanowe w liczbie 12 sztuk w kwocie 600 zł za sztukę.

Na usługę dentysta udzielił 12 miesięczną gwarancję, pod warunkiem wizyt kontrolnych co 6 miesięcy.

Dentysta zęby 36, 23 wypełnił kanałowo endometasonem i uszczelnił gutaperką w znieczuleniu przewodowym, czego nie ujął w rachunku. Zacementował mosty na zębach 16-11, 21-26 oraz korony 47, 46, 45, w znieczuleniu miejscowym oraz tymczasowo zacementował korony 36,37 w znieczuleniu miejscowym.

W tym dniu pacjentka nie skarżyła się na dolegliwości związane z założeniem uzupełnień protetycznych lecz wyraziła wątpliwość czy zęby nie są zbyt długie.

Problemy
Dzień po zabiegu do dentysty zadzwonił mąż pacjentki i skrytykował wykonaną pracę wskazując, iż została wykonana prymitywnie, zażądał wymiany, a nie korekty uzupełnień.

Ponadto domagał się wydania dokumentacji medycznej, celem skierowania skargi do Okręgowej Izby Lekarskiej.

Po kolejnych dwóch dniach pacjentka, wbrew ustaleniom, nie stawiła się w gabinecie. Dentysta czekał na kobietę w gabinecie.

Pozew w sądzie
Po tygodniu dentysta wezwał pozwaną do zapłaty kwoty 11 160 zł w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania.

W odpowiedzi pacjentka poinformowała, iż nie uchyla się od płatności, ale z uwagi na zgłoszone zastrzeżenia odmawia zapłaty. Wskazała, iż wadami istotnymi są zbyt długie korony na zębach górnych siekaczy, nieprzyleganie do wyrostka zębodołowego przęsła w okolicy zęba 16 , co może być przyczyną dodatkowych naprężeń konstrukcji mostu.

Skarga w OIL
Pacjentka złożyła skargę do Okręgowej Izby Lekarskiej, ale okręgowy rzecznik odpowiedzialności zawodowej umorzył postępowanie w sprawie.

W oparciu o opinię biegłych lekarzy z zakresu protetyki stomatologicznej ustalono obecność zbyt długich koron na zębach górnych siekaczy oraz nieprzyleganie przęsła w okolicy 16, a także brak leczenia ortodontycznego 37 po dewitalizacji.

SŁOWA KLUCZOWE
sąd   błąd dentysty   roszczenia pacjentów  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.