PARTNER PORTALU
partner portalu

Pacjent za połknięcie wiertła dentystycznego chciał 10 tys. zł

ms
04-07-2017, 11:19
Pacjent za połknięcie wiertła dentystycznego chciał 10 tys. zł Połknął wiertło dentystyczne, nie dostał zadośćuczynienia (foto: flickr SupportPDX)
Pacjent połknął wiertło, które wypadło z kątnicy. Jako zadośćuczynienie domagał się 10 tys. zł i 270 zł - jako odszkodowanie za poniesione koszty leczenia.

Dentystka odmówiła spełnienia żądań pacjenta. W efekcie sprawa trafiła do sądu.

W ocenie sędziów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ dentystka nie popełniła błędu w sztuce medycznej. Postępowanie personelu medycznego było prawidłowe.

Podjęto próbę wyjęcia wiertła ssakiem, co jednak okazało się bezskutecznie. Asystenta dentystki wydała pacjentowi polecenie „nie połykać”, natomiast dentystka kazała pacjentowi kaszleć. Pomimo tych zaleceń poszkodowany odruchowo połknął wiertło.

Podjęto próbę wykonania zdjęcia rtg w miejscu praktyki. W momencie kiedy okazało się to niemożliwe, skierowano mężczyznę do najbliższego szpitala. Sytuacja nie wymagała zapewnienia poszkodowanemu transportu ambulansem.

Zarówno zeznania świadków, jak i opinia biegłego potwierdza, że personel medyczny podjął prawidłowe działania w celu upewnienia się, czy mogło dojść do aspiracji wiertła do dróg oddechowych pacjenta.

W momencie upewnienia się, że nie występują u poszkodowanego problemy ze strony układu oddechowego, podjęto decyzję, po konsultacji z lekarzem z zakresu laryngologii, o skierowaniu mężczyzny do najbliższego szpitala. Ustalono, iż może on udać się samodzielnie do placówki medycznej. Nie było przeciwwskazań medycznych.

Sąd uznał, iż w tej sprawie nie doszło do naruszenia praw mężczyzny. Prawidłowe, i podjęte w granicach niezbędnej potrzeby, postępowanie personelu medycznego nie narusza praw pacjenta.

sygn. akt I C 1780/15

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH