• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Pacjent z bólem zęba poszukał pomocy u Rzecznika Praw Pacjenta

ms
25-04-2018, 09:13
Pacjent z bólem zęba poszukał pomocy u Rzecznika Praw Pacjenta Rzecznik Praw Pacjenta na ból zęba (foto: pixabay)
Mężczyzna, który z bólem zęba bezskutecznie błąkał się po gabinetach stomatologicznych w poszukiwaniu pomocy, zadzwonił do Rzecznika Praw Pacjenta, który poradził mu, aby zażądał na piśmie potwierdzenia odmowy przyjęcia przez dentystę. Poskutkowało.

Cierpiący zrobił jak poradzono mu w biurze Rzecznika Praw Pacjenta. - Pojechałem do dentysty i tam zażądałem na piśmie potwierdzenia odmowy przyjęcia pacjenta z bólem zęba. Lekarz przyszedł i w ciągu 5 minut zostałem przyjęty. Raptem jak zapoznałem się z tym co mi się należy, to mnie przyjął. Po prostu bał się kary za to, że odmówił przyjęcia pacjenta z bólem – mówił portalowi poranny.pl rozżalony pacjent

Stomatolog ma obowiązek pomóc pacjentowi, który zgłasza się z bólem zęba i to jeszcze tego samego dnia.

Pacjent, zgłaszający się z bólem, powinien uzyskać pomoc w tym samym dniu. Niedopuszczalne jest odsyłanie go do innych dentystów lub do pogotowia stomatologicznego bez udzielenia pomocy.

Dentyście, który ma umowę z NFZ i nie przyjmie takiego pacjenta, grozi kara, bo w ten sposób łamie umowę zawartą z Funduszem. Taki świadczeniodawca może zapłacić kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy zł. I większość stomatologów zdaje sobie doskonale z tego sprawę – pisze poranny.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   ból zęba  

POLECAMY W SERWISACH