PARTNER PORTALU
partner portalu

Pacjent z bólem – przepisy a rzeczywistość

info.elblag.pl/szaft
06-05-2015, 13:59
Pacjent z bólem – przepisy a rzeczywistość NFZ: placówka odmawiając zaopatrzenia pacjenta (bólowego) w dniu zgłoszenia postępuje niezgodnie z obowiązującymi przepisami
Pacjent, który zgłasza się z bólem zęba do dowolnej poradni stomatologicznej (posiadającej umowę z NFZ) powinien zostać przyjęty w dniu zgłoszenia. Praktyka – przynajmniej ta z terenu Elbląga – wygląda nieco inaczej.

Lokalni dziennikarze postanowili sprawdzić, jak szybko pacjent z bólem zęba będzie przyjęty przez dentystę posiadającego kontrakt z NFZ. Reporterzy zadzwonili do trzech gabinetów.

W pierwszym usłyszeli, że najbliższy wolny termin jest za miesiąc (wizyta prywatna). Na wizytę refundowaną przez NFZ trzeba czekać do końca lipca. Wprawdzie można przyjść następnego dnia, kiedy gabinet ma „godziny funduszowe", ale nie ma gwarancji, że lekarz przyjmie pacjenta z bólem.

W drugiej placówce również kolejki. Recepcjonistka zachęca do wizyty prywatnej, bo najbliższy termin na NFZ to koniec czerwca.

W trzecim gabinecie pada inna odpowiedź: „Kartę Pani u nas ma? To trzeba zwrócić się na Fundusz tam, gdzie się pani leczy "

Aleksandra Kuczko z Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Olsztynie przypomina, że pacjent, który zgłasza się z bólem zęba do dowolnej poradni stomatologicznej (posiadającej umowę z NFZ) powinien zostać przyjęty w dniu zgłoszenia. Nie jest to jednoznaczne z przyjęciem pacjenta niezwłocznie.

Dodała także, iż placówka odmawiając zaopatrzenia pacjenta (bólowego) w dniu zgłoszenia postępuje niezgodnie z obowiązującymi przepisami.
W-MOW NFZ zachęca, aby pacjenci odesłani z kwitkiem zgłaszali takie sytuacje. Jeśli skarga zostanie uznana za zasadną, świadczeniodawca otrzyma upomnienie.

Więcej: info.elblag.p

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   Aleksandra Kuczko   pacjent z bólem  

POLECAMY W SERWISACH