PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Oświadczenie pacjenta nieubezpieczonego: jak często?

NFZ/ms
23-10-2014, 13:19
Oświadczenie pacjenta nieubezpieczonego: jak często? Oświadczenie pacjenta za każdym razem (foto: sxc.hu)
Życie pisze scenariusze, trudne do przewidzenia przez tworzących prawo. Jeden z dentystów pyta OW NFZ w Olsztynie jak często ma żądać od pacjentów oświadczeń o podleganiu ubezpieczeniu zdrowotnemu.

Do gabinetu stomatologicznego, leczącego w ramach kontraktu NFZ, zgłasza się pacjent. Przy jego nazwisku pojawia się informacja z systemu eWUŚ - nieubezpieczony (status czerwony). W takiej sytuacji pacjent wypełnia oświadczenie, że faktycznie jest ubezpieczony. Za leczenie gabinet stomatologiczny nie pobiera pieniędzy.

Okazuje się że ten sam pacjent przychodzi do gabinetu dentystycznego następnego dnia z innym problemem zdrowotnym. Przy weryfikacji w systemie eWUŚ status ubezpieczonego nie zmienia się. Powstaje pytanie czy w tym przypadku konieczne jest pobranie nowego oświadczenia od pacjenta, czy można zrobić adnotację na uprzednim oświadczeniu z aktualną datą i kolejnym podpisem pacjenta.

Pierwotnie pracownicy NFZ takie rozwiązanie przyjęli za dopuszczalne, jednak po głębokiej analizie (konsultacjach) zmienili zdanie w tej sprawie.
Oficjalne stanowisko jest takie: Na każdy dzień udzielania świadczenia musi być oddzielne oświadczenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.