• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Od mostu do wyroku sądowego

ms
21-02-2017, 08:06
Od mostu do wyroku sądowego W sądzie pacjentka nie wywalczyła pieniędzy od dentystki (foto: pixabay)
Miał być most, skończyło się na żądaniu pacjentki wobec dentystki wypłaty 18 tys. zł, w tym 15 tys. zł – tytułem zadośćuczynienia i 3 tys. zł  - zwrotu kosztów leczenia. Kobieta nie dostała nic.

Pacjentka zarzuca
Dentystka spiłowała dwa dolne zęby: +5 i +7, w celu założenia mostu i uzupełnienia w ten sposób brakującego dolnego zęba +6. Zęby były wprawdzie plombowane, ale żywe, w dobrym stanie i nigdy nie bolały.

Problemy
Pacjentka nie została uprzedzona, że po spiłowaniu mogą wystąpić jakiekolwiek komplikacje, które zakończą się leczeniem kanałowym, lub usunięciem zęba.

Kobiecie nie przedstawiono możliwości zastosowania dużo tańszej, a przede wszystkim bezinwazyjnej metody uzupełnienia brakującego zęba, w postaci małej protezki acetalowej (klips).

Po opiłowaniu zębów i założeniu koron tymczasowych, po ustąpieniu znieczulenia, pacjentka zaczęła odczuwać bardzo silny ból spiłowanej 5.

Pacjentka zgłosiła ten fakt po dwóch dniach, kiedy przyszła do poradni, aby podpisać umowę kredytową. Nie miała ona wówczas możliwości kontaktu z dentystką.

W umówionym terminie pacjentka zgłosiła się do gabinetu w celu założenia mostu na stałe. Ze względu na to, że zgłaszała bolesność, most został założony tymczasowo, na trzy tygodnie.

Po dwóch miesiącach pacjentka informowała, że ząb nie boli, ani się nie rusza. Podczas wyznaczonej wizyty założono most na stałe.

Po kilkunastu dniach kobieta znowu zaczęła odczuwać ból. Dentystka przeleczyła ząb kanałowo, za co kobieta musiała dodatkowo zapłacić.

Ból nie ustępował. Leczenie zakończyło się odpiłowaniem mostu od korony na zębie +7, co i tak nie doprowadziło do ustąpienia bólu.

Szukanie ratunku
Dentystka stwierdziła, że się poddaje i że jeszcze nie miała takiego przypadku. Przy czym na żądanie pacjentki, wręczyła jej historię choroby i zdjęcia.

Leczona kobieta przedstawiła warunki polubownego załatwienia sprawy i zmieniła dentystę.

Brak odpowiedzi skutkował wezwaniem do zapłaty. Na pismo dentystka nie zareagowała.

Pacjentka przez wiele tygodni była na lekach przeciwbólowych w dawkach przekraczających zalecenia lekarskie. Brała bardzo silny antybiotyk na zlecenie kolejnego stomatologa.

Okazało się, że kobieta od wielu lat leczy się na depresję, a z powodu zaistniałej sytuacji jej stan psychiczny uległ pogorszeniu.

Sprawa trafiła do sądu.

Dentystka się broni
Pacjentka miała wcześniej protezę ruchomą, która znacznie wpływała na osłabienie zębów, na których się opierała, co było bezpośrednim powodem zamiaru zmiany rozwiązania protetycznego. Zatem nieprawdą jest jakoby powódka była nieświadoma przebiegu procesu przygotowania zębów do wykonania i osadzenia stałego rozwiązania protetycznego w postaci mostu.

SŁOWA KLUCZOWE
sąd   zadośćuczynienie dla pacjenta   endodoncja  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.