PARTNER PORTALU
partner portalu

Nie zwracaj pieniędzy pacjentom w imię „świętego spokoju”

ms
26-04-2019, 11:29
Nie zwracaj pieniędzy pacjentom w imię „świętego spokoju” Nie zwracać pieniędzy bez analizy takiego kroku (foto: Fotolia/PTWP)
Niezadowolenie z zabiegu, trudne do sprecyzowania i udowodnienia pretensje pacjenta i żądania zwrotu pieniędzy - to nie jest sytuacja całkiem ekstraordynaryjna - warto więc zawczasu się do niej przygotować.

Marek Koenner radca prawny i doktor nauk prawnych na swoim blogu przestrzega: nie wolno machnąć ręką na roszczeniową postawę pacjenta i dla świętego spokoju oddać mu pieniądze będące przedmiotem sporu.

Autor pisze: oddajesz pieniądze osobie niezadowolonej z usługi, żeby mieć święty spokój:
- bez wyraźnego wskazania – dlaczego oddawane są te pieniądze,
- przelewem bez podania właściwego tytułu przelewu,
- bez pokwitowania.

Być może proponujesz rabaty, czy kolejne zabiegi za darmo.

Czynisz to bez ugody, w której zawarto oświadczenie pacjenta o zrzeczeniu się roszczeń (nie zawsze takie zrzeczenie ochroni przed kolejnymi pretensjami).

Otóż nigdy, ale to nigdy tego nie rób. 

W ten sposób przyznajesz, że coś poszło nie tak!

Warto pamiętać o tym, że jeżeli od zabiegu minęły trzy lata – co do zasady - roszczenia pacjenta są przedawnione. Jeżeli jednak coś zapłacisz w tym okresie, albo w mailu, smsie itp. przyznasz, że „może to jakoś załatwimy ugodowo” - to termin trzech lat (oczywiście znowu co do zasady) zaczyna biec od nowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
roszczenia pacjentów  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.