PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

NFZ o receptach

smn
17-05-2018, 11:44
NFZ o receptach Jakie obowiązki związane z drukami recept (fot. Archiwum)
NFZ oficjalnie przypomina, że świadczeniodawca ma odpowiednio przechowywać druki recept lub unikalne numery identyfikujące receptę, tak by je skutecznie chronić przed utratą, zniszczeniem, kradzieżą lub osobami nieuprawnionymi.

Narodowego Funduszu Zdrowia wydał oficjalny komunikat w sprawie obowiązków świadczeniodawców dotyczących druków recept oraz unikalnych numerów je identyfikujących. 
Wynikają one z zapisów ustawy, która weszła w życie 1 marca 2018 r. (ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku z wprowadzeniem e-recepty Dz. U. z 2018 r. poz. 697).

W oświadczeniu czytamy, że poza starannym przechowywaniem w przypadku zakończenia okresu zatrudnienia albo śmierci osoby uprawnionej do wystawiania recept, świadczeniodawca ma powiadomić niezwłocznie o takim zdarzeniu oraz o niewykorzystanych drukach lub unikalnych numerach identyfikujących receptę (jeżeli są one możliwe do ustalenia), właściwy oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, w którym te numery zostały przydzielone. Po otrzymaniu informacji, dyrektor oddziału wojewódzkiego NFZ  blokuje numer identyfikujący receptę i zamieszcza go w prowadzonej przez NFZ ogólnopolskiej bazie numerów recept zablokowanych.

Podobnie NFZ powinien zostać powiadomiony w przypadku zniszczenia, utraty lub kradzieży druków recept albo podejrzenia ich sfałszowania lub nieuprawnionego pozyskania.

 Więcej: nfz-lublin.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   recepty  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.