PARTNER PORTALU
partner portalu

Masz problemy z pacjentem? Zgłoś to ŚIL

js
21-07-2015, 08:12
Masz problemy z pacjentem? Zgłoś to ŚIL Pacjent z pretensjami (foto: pixabay)
Śląska Izba Lekarska bierze w obronę lekarzy i lekarzy dentystów, którzy doświadczają niestosownego zachowania ze strony pacjentów lub ich bliskich (chodzi o przemoc oraz o wypowiedzi znieważające i poniżające).

W każdym przypadku zainteresowany lekarz i lekarz dentysta może zgłosić zdarzenie do Śląskiej Izby Lekarskiej (osobiście, pisemnie, telefonicznie, elektronicznie – z podaniem zwrotnego adresu kontaktowego).

Na stronie internetowej można zgłaszać fakty agresji w miejscach pracy (w ramach utworzonego przez Naczelną Izbę Lekarską i Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych Systemu projektu "Monitorowanie agresji w ochronie zdrowia"). System umożliwia zgłaszanie bulwersujących przypadków i uzyskanie pomocnych informacji o przysługujących lekarzowi i lekarzowi dentyście prawach.

ŚIL przypomina o instytucji Rzecznika Praw Lekarzy, który podejmuje działania w celu obrony interesów członków Izby np. w przypadkach: naruszania dóbr osobistych, nietykalności cielesnej, bądź użycia w stosunku do nich nieadekwatnych środków przymusu.

ŚIL nie jest natomiast upoważniona do występowania w postępowaniach przed sądami i organami w miejsce pokrzywdzonego lekarza.

W celu konsultacji każdego z przypadków, można skorzystać z niezbędnej porady prawnej w Zespole Radców Prawnych ŚIL lub zwrócić się do jednej z kancelarii adwokackich, których lista jest zamieszczona na stronie internetowej ŚIL (zgodnie z porozumieniem z Okręgową Radą Adwokacką).

W ŚIL funkcjonuje także dział informacyjno – prasowy, który udziela porad, opinii oraz innych informacji związanych z przypadkami naruszania w mediach dobrego imienia lekarzy ŚIL. Możliwa jest m.in. ocena medioznawcza: artykułu, programu TV lub audycji radiowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH