PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Marzenie o pięknych zębach skończyło się w sądzie

en
24-10-2016, 11:52
Marzenie o pięknych zębach skończyło się w sądzie Winna dentystka ma zapłacić 50 tys. zl zadośćuczynienia (fot. pixabay)
Pacjentka chciała mieć olśniewający uśmiech, zaciągnęła kredyt na kompleksowe leczenie protetyczne. Niestety nowe korony powodowały deformację twarzy, sprawiały ból przy jedzeniu, który był tak silny, że nie pozwalał kobiecie spać. Sąd uznał winę dentystki i zasądził 50 tys. zł odszkodowania.

 

Pacjentka w listopadzie 2006 r. zdecydowała się na leczenie protetyczne.  Poważna wada zgryzu wymagała spiłowania wszystkich zębów i wstawienia koron, jak podaje TVN24. Po tygodniu mieszkanka Wrocławia miała nowe uzębienie. Niestety wkrótce okazało się, że zabieg skończył się poważnymi powikłaniami. Pacjentka miała trudności z gryzieniem i przeżuwaniem, ból nie pozwalał jej spać. Co więcej nowe zęby zaczęły jej deformować twarz, wypychając górną wargę, która zaczęła przysłaniać dolną. Pacjentka zażądała więc zwrotu pieniędzy i podała sprawę do sądu. 

Sąd Okręgowy we Wrocławiu orzekł, że działanie stomatolog doprowadziło m.in. do: zniekształcenia tkanek miękkich twarzy, zmian w funkcjonowaniu stawów skroniowo-żuchwowych i zaburzenia rysów twarzy kobiety. Pacjentka musiała odwiedzać kolejnych lekarzy i wymieniać korony. Sąd zasądził na jej rzecz zadośćuczynienie wysokości 120 tys. zł.  Bowiem wykonane świadczenie nie tylko nie pomogło pacjentce, ale wręcz zagroziło jej zdrowiu.

Dentystka broniła się, twierdząc, że w sprawie nie ma żadnych dowodów świadczących o jej winie. Podkreślała, że jej była pacjentka już przed podjęciem leczenia miała wrodzoną wadę zgryzu. Lekarka informowała ją, że można ten stan leczyć. Jednak pacjentka była zainteresowana wyłącznie "efektem estetycznym", informuje TVN24.

Podczas wizyty kontrolnej po zabiegu pacjentka nie zgłaszała żadnych uwag i była zadowolona z efektów. Do tego stopnia, że nie zgodziła się na proponowaną przez dentystkę potrzebną po zabiegu korektę. Stomatolog zaproponowała zwrot pieniędzy za wykonaną usługę, ale zażądała zwrotu koron. Biegła sądowa oceniła, że odmowa pacjenta na "przeprowadzenie niezbędnych (...) etapów przygotowawczych w leczeniu protetycznym" nie usprawiedliwia lekarza. Brak zgody ze strony pacjenta, zdaniem biegłej, powinien skutkować odstąpieniem od leczenia, a nie ich całkowitym pominięciem.

Sąd uznał, że istnieje związek przyczynowy pomiędzy działaniem pozwanej, a szkodą doznaną przez powódkę. I zawyrokował, że 120 tys. złotych zadośćuczynienia dla pacjentki za doznany ból i cierpienia jest kwotą odpowiednią. 

Dentystka wniosła apelację. Sąd Apelacyjny zmniejszył wysokość zadośćuczynienia ze 120 tys. do 50 tys. zł.

Więcej: tvn24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
błąd dentysty   protetyka stomatologiczna  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.