PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Krytykują tryb udzielania pomocy stomatologicznej

ms
29-03-2017, 08:02
Krytykują tryb udzielania pomocy stomatologicznej Pacjent z bólem się skarży
Czy pacjent z bólem musi liczyć na szczęście, aby był przyjęty przez dentystę w ramach świadczeń "na NFZ"? Joanna Derezińska z Trzemeszna twierdzi, że tak jest. Kobieta nie chce się z tym pogodzić.

Z relacji Joanny Derezińskiej, matki 16-latka, który z bólem zęba pojawił się w Poradni Stomatologicznej Dentix przy ul. Langiewicza w Trzemesznie, wynika, że dziecko musiało czekać na przyjęcie do momentu, w którym nie przyszedłby pacjent umówiony na konkretną godzinę. Chłopiec czekał od 10.30 do 13.00. Wówczas opuścił lecznicę.

Matka chłopca uważa, że skoro przyszedł do przychodni z silnym bólem, to powinien był zostać przyjęty poza kolejnością i twierdzi, że tak mówią przepisy NFZ.

Ta sytuacja zaistniała w piątek 3 marca, dopiero w poniedziałek 6 marca w Gnieźnie usunięto chłopcu bolący ząb.

Joanna Derezińska zapowiada, że nie zostawi tej sprawy i w najbliższym czasie o tym w jaki sposób potraktowano jej syna powiadomi NFZ w Poznaniu oraz Ministerstwo Zdrowia.

- Został gorzej potraktowany jak jakiś pies na wygnaniu – oceniła kobieta. Dodała, że dużo osób takich przypadków nie nagłaśnia i to jest błąd. - Osoby, które uczciwie pracują i płacą składni zdrowotne mają prawo oczekiwać, że zostanie im udzielona odpowiednia pomoc – uważa matka.

W Poradni Stomatologicznej Dentix stwierdzili ponoć, że nie jest tak, iż osoba, która zgłosi się z bólem musi zostać przyjęta bez kolejki. Najpierw są obsługiwani pacjenci, którzy się wcześniej zarejestrowali a osoba z bólem jest przyjęta wtedy, gdy stomatolog ma wolną chwilę i nie ma umówionego akurat pacjenta. 16-letek na pewno zostałby przyjęty, został już wpisany w kartę, ale gdy był wywołany, żeby wejść do gabinetu, to już go nie było. Pacjent ten wcześniej kilkakrotnie rejestrował się do stomatologa, a później nie pojawiał się w przychodni na umówioną godzinę.

Joanna Derezińska przyznała, że kilka lat temu była jedna taka sytuacja, iż syn się zarejestrował i nie poszedł. Nie ma to jednak nic wspólnego z obecnym przypadkiem.

To przykład jednego ze starć możliwości systemu ochrony zdrowia z oczekiwaniami pacjentów.

Więcej: palukitv.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   ból zęba  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.