PARTNER PORTALU
partner portalu

Jedziesz na wakacje? Poinformuj NFZ

19-07-2013, 00:02
Jedziesz na wakacje? Poinformuj NFZ (fot. Fotolia)
Jedziesz na wakacje? Poinformuj NFZ (fot. Fotolia)
Stomatolog bez kontraktu na publiczne świadczenia z zakresu stomatologii, z dnia na dzień, może zamknąć swój gabinet na wszystkie zamki i udać się na zasłużony wypoczynek pod palmami, korzystając np. z oferty last minute. Dentysta zobowiązany kontraktem z Narodowym Funduszem Zdrowia, szczególnie jeżeli pracuje samodzielnie, urlop musi zaplanować dużo wcześniej. 

Przed spontaniczną decyzją o wakacjach dentystę z kontraktem ogranicza nie tylko długa kolejka pacjentów, ale przede wszystkim treść § 9. pkt 2. rozporządzenia ministra zdrowia z 6 maja 2008 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. z 13 maja 2008 r.). Dlaczego urlop typu last minute dla niektórych świadczeniodawców jest poza zasięgiem?

Świadczeniodawca udziela świadczeń przez cały okres obowiązywania umowy, zgodnie z określonym w umowie harmonogramem pracy oraz planem rzeczowo-finansowym, stanowiącymi załączniki do umowy.
Świadczeniodawca powiadamia na piśmie oddział wojewódzki Funduszu o planowanej przerwie w udzielaniu świadczeń, w terminie co najmniej 30 dni przed planowaną przerwą, wskazując przewidywany okres jej trwania, a w przypadku świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej oraz świadczeń rozliczanych ryczałtem także sposób zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń w tym czasie.
Przerwa w udzielaniu świadczeń, o której mowa w ust. 2, wymaga zgody dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu udzielonej na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia, a w przypadku ambulatoryjnej opieki zdrowotnej w terminie 8 dni.
Za zgodę, o której mowa w ust. 3, uważa się także brak sprzeciwu dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia; w przypadku ambulatoryjnej opieki zdrowotnej termin ten wynosi 8 dni.
W przypadku braku możliwości udzielania świadczeń, którego nie można było wcześniej przewidzieć, świadczeniodawca niezwłocznie podejmuje czynności w celu zachowania ciągłości udzielania świadczeń, powiadamiając jednocześnie oddział wojewódzki Funduszu o tym zdarzeniu i podjętych czynnościach.


Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Puls HR House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kształcenia Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.