PARTNER PORTALU
partner portalu

Jaka gwarancja na wypełnienie…nieubezpieczonego pacjenta?

lukow24.pl/szaft
05-09-2014, 11:12
Jaka gwarancja na wypełnienie…nieubezpieczonego pacjenta? Są sytuacje, w których lekarz dentysta powinien przyjąć nieubezpieczonego pacjenta (fot. infoDENT24.pl)
Jak powinien zachować się lekarz dentysta w stosunku do pacjenta, któremu wypadło wypełnienie wykonane dwa tygodnie wcześniej, ale który od tego czasu stracił ubezpieczenie zdrowotne?

Życie pisze wiele historii. Jedną z nich opisuje portal lukow24.pl. Pewien czytelnik serwisu leczył ząb w łukowskim gabinecie stomatologicznym. Wypełnienie, które wykonała dentystka wypadło jednak dwa tygodnie później. W międzyczasie pacjent stracił ubezpieczenie. 

Pacjent wrócił do gabinetu licząc na bezpłatną „poprawkę". Został jednak poinformowany, że osobom nieubezpieczonym gwarancja na wypełnienia nie przysługuje.

Wątpliwości związane z tą sytuacją rozwiewa NFZ. Małgorzata Bartoszek z Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ wyjaśnia, że „dentysta powinien uwzględnić roszczenie pacjenta i powtórnie wykonać wypełnienie zęba bez obciążania pacjenta kosztami pomimo utraty przez niego prawa do świadczeń ze środków publicznych. Wynika to z tego, że świadczenie, na które pacjent wnosi reklamację było wykonane w okresie, w którym posiadał ubezpieczenie zdrowotne".

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH