PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak się reklamować, żeby nie rozjuszyć pacjentów

ms
14-07-2017, 10:53
Jak się reklamować, żeby nie rozjuszyć pacjentów Nagabywanie pacjentów, kiedy dopuszczalne (foto: pixabay)
Takiej recepty nie ma. Jest natomiast wskazówka, co można zrobić, aby pacjent nie zarzucił akcji marketingowej, prowadzonej przez gabinet dentystyczny, za aktywność niedopuszczalną prawem.

Okazuje się, że nawet bez pisemnej zgody pacjenta na otrzymywanie informacji marketingowych, można przesyłać do niego wiadomości o charakterze reklamowym. Jest jedno "ale", przekaz musi dotyczyć wyłącznie aktywności tego właśnie gabinetu dentystycznego. To dość łagodna restrykcja, bowiem mało która praktyka stomatologiczna wpada na pomysł, aby swoim pacjentom przekazać informację na temat promocji podmiotów spoza branży, a tym bardziej reklamować dokonania konkurencji.

Właściciel gabinetu dentystycznego może zatem skorzystać z danych osobowych pacjentów, bez konieczności uzyskiwania dodatkowej zgody - w przypadku, jeśli zamierzałby poinformować ich o nowej ofercie dotyczącej własnych usług.

Do celów prawnie usprawiedliwionych zalicza się bowiem działania marketingowe stanowiące marketing bezpośredni własnych produktów lub usług (art. 23 ust. 1 pkt 5 w zw. z ust. 4 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych).

Uwaga jednak, prawnicy utrzymują, że telefoniczna ankieta marketingowa już się w tych kategoriach nie mieści, a więc aby ją przeprowadzić - należałoby zawczasu uzyskać stosowną zgodę pacjenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Reklama i marketing   dane osobowe  

POLECAMY W SERWISACH