PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak się reklamować, żeby nie rozjuszyć pacjentów

ms
14-07-2017, 10:53
Jak się reklamować, żeby nie rozjuszyć pacjentów Nagabywanie pacjentów, kiedy dopuszczalne (foto: pixabay)
Takiej recepty nie ma. Jest natomiast wskazówka, co można zrobić, aby pacjent nie zarzucił akcji marketingowej, prowadzonej przez gabinet dentystyczny, za aktywność niedopuszczalną prawem.

Okazuje się, że nawet bez pisemnej zgody pacjenta na otrzymywanie informacji marketingowych, można przesyłać do niego wiadomości o charakterze reklamowym. Jest jedno "ale", przekaz musi dotyczyć wyłącznie aktywności tego właśnie gabinetu dentystycznego. To dość łagodna restrykcja, bowiem mało która praktyka stomatologiczna wpada na pomysł, aby swoim pacjentom przekazać informację na temat promocji podmiotów spoza branży, a tym bardziej reklamować dokonania konkurencji.

Właściciel gabinetu dentystycznego może zatem skorzystać z danych osobowych pacjentów, bez konieczności uzyskiwania dodatkowej zgody - w przypadku, jeśli zamierzałby poinformować ich o nowej ofercie dotyczącej własnych usług.

Do celów prawnie usprawiedliwionych zalicza się bowiem działania marketingowe stanowiące marketing bezpośredni własnych produktów lub usług (art. 23 ust. 1 pkt 5 w zw. z ust. 4 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych).

Uwaga jednak, prawnicy utrzymują, że telefoniczna ankieta marketingowa już się w tych kategoriach nie mieści, a więc aby ją przeprowadzić - należałoby zawczasu uzyskać stosowną zgodę pacjenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dane osobowe   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.