PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentystka bez specjalizacji podjęła się leczenia ortodontycznego, teraz musi zapłacić

smn
07-12-2018, 10:29
Dentystka bez specjalizacji podjęła się leczenia ortodontycznego, teraz musi zapłacić Kłopoty - gdy dentyście brakuje umiejętności (fot. pixabay)
Dentystka prowadziła niestarannie, nieskutecznie i wadliwie leczenie ortodontyczne chłopca. Skutek?  Brak spodziewanych efektów terapii. Dentystka ma zwrócić pieniądze za leczenie, zapłacić zadośćuczynienie i zapłacić za koszty procesu.

Rodzice przyszli z synem do gabinetu dentystki pragnąc rozpocząć leczenie ortodontyczne. O jego potrzebie dentystka mówiła podczas wcześniejszej wizyty chłopca. Zostały wykonane wyciski oraz zdjęcie pantomograficzne szczęki pacjenta. Rodzice usłyszeli, iż leczenie ortodontyczne prowadzone będzie co prawda w gabinecie dentystki, ale przez inną lekarkę - ortodontkę z innego miasta, która ma doświadczenie w prowadzeniu tego typu przypadków.

Sama wyleczyć nie umiała, ale koleżanka już tak
Rodzice zaakceptowali tę sytuację, po tym jak sprawdzili, że polecana specjalistka ma rzeczywiście dobrą opinię. Wkrótce okazało się, że ta ortodontka w ostatniej chwili nie wyraziła zgody na leczenie pacjentów w innym mieście, opiekę nad ich synem przejmie inna koleżanka pozwanej dentystki. O tej zmianie dentystka nie poinformowała rodziców chłopca. Niestety koleżanka też nie miała specjalizacji z ortodoncji, a jedynie przeszła stosowne szkolenia w tym zakresie.

Rodzice pacjenta podpisali z dentystką umowę na leczenie, które miało trwać rok. Lekarka prowadząca leczenie ortodontyczne miała przyjeżdżać co 3 miesiące, właścicielka gabinetu przy większości wizyt była obecna, ponieważ po odbyciu kursów w zakresie ortodoncji miała przejąć  dalsze leczenie w tym zakresie swoich pacjentów. 

Leczenia zakończyć się nie dało
Pech chciał, że chłopiec miał wadę klasy II oraz zwężenia szczęki i żuchwy. Terapia była prowadzona aparatem stałym cienkołukowym z zamkami samoligaturującymi TenBrook. Aparat na szczękę został założony w marcu (dopiero wtedy rodzice  dowiedzieli się, że leczenie syna prowadzi kto inny niż wcześniej wskazywany ortodonta), zaś w łuku zębowym dolnym aparat został założony w po czterech miesiącach od pierwszej wizyty. Po 1,5 roku w odcinku 13-23 zostały zmienione zamki w górnej części łuku na zamki estetyczne. Po kolejnych czterech miesiącach dentystka dołączyła wyciągi elastyczne 3/16. W międzyczasie gdy dentystka prowadząca leczenie była nieobecna, a zachodziła potrzeba przyklejenia zamków, to czynności te wykonywała właścicielka gabinetu, która przeszła specjalistyczny kurs w tym zakresie. Pozwana aktualizowała również dokumentację medyczną pacjenta.

Po raz ostatni dentystka prowadząca leczenie ortodontyczne przyjęła chłopca po kolejnych trzech miesiącach. A po dodatkowym miesiącu podjęto decyzję o zaprzestaniu leczenia pacjenta, pomimo, iż nie było ono zakończone. Żadna z dentystek nie wskazała, który z lekarzy ortodontów mógłby kontynuować terapię. Rodzice próbowali kontynuować leczenie w innych gabinetach, niestety żaden lekarz nie chciał podjąć się wyzwania, proponował zdjęcie dotychczasowego aparatu i zrobienie nowego.

SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   błąd dentysty   pacjent   leczenie ortodontyczne  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.