PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentyści obawiają się pozwów ze strony pacjentów

kan
18-10-2018, 09:06
Dentyści obawiają się pozwów ze strony pacjentów Strach przed niezadowoleniem pacjenta z leczenia paraliżuje dentystów? (fot. pixabay)
Według danych międzynarodowej organizacji Dental Protection dziewięciu na dziesięciu dentystów obawia się, że zostanie pozwanych do sądu przez pacjentów.

Blisko 89 proc. stomatologów obawia się, że pacjent wytoczy im sprawę sądową, wynika z sondażu przeprowadzonego przez organizację Dental Protection, która działa na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Republiki Południowej Afryki, Nowej Zelandii, Australii, Hong Kongu, Singapuru, Malezji i Bahamów. U większości (aż 74 proc.) z tych lekarzy lęk ten wpływa na sposób, w jaki prowadzą swoją praktykę dentystyczną.

- Praca stomatologa jest obecnie pod wieloma względami niezmiernie trudna, jednak niepokoi zwłaszcza to, że trzech z czterech dentystów boi się procesów sądowych, mówi Raj Rattan dyrektor Dental Protection.

Zrozumiałe więc, że ta obawa wpływa na sposób ich pracy i zwiększa i tak już wysoki poziom stresu. Kluczowa zatem staje się dobrze prowadzona dokumentacja medyczna, bo bez odpowiednich zapisów mają mniejsze szanse na skuteczną obronę. Niezbyt szczegółowe zapisy w dokumentacji medycznej często wpływają na mniej korzystny wynik rozprawy.

Obszary w których najczęściej pacjenci skarżą swoich dentystów to diagnostyka próchnicy, paradontoza i leczenie kanałowe. Prawie wszyscy uczestnicy sondażu (98 proc.) uważa, że żyjemy w społeczeństwie, które coraz częściej rozwiązuje różnego rodzaju spory na drodze sądowej. Konsekwencją tego przekonania jest dominujące poczucie lęku przed pacjentem, który może podać lekarza do sądu. 

- Zawsze przekonujemy stomatologów, by szczegółowo wyjaśniali koszty, ryzyko powikłań czy niepowodzeń wszystkich możliwych terapii i korzyści, jakie każda z nich może przynieść. Należy upewnić się, czy pacjent zrozumiał planowaną procedurę, bo to zwiększa szanse, że jego oczekiwania zostaną spełnione. Gdy pacjent wyraża brak zadowolenia z powodu jakiegokolwiek aspektu usługi, dentysta powinien wykorzystać tę sytuację, jako okazję do natychmiastowego rozwiązania problemu, wyjaśnia Raj Rattan.

Więcej: dentistry.co.uk

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
sąd   błąd dentysty   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.