• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Zmienić standardy akredytacyjne podmiotów szkolących lekarzy dentystów

ms
29-06-2015, 08:01
Zmienić standardy akredytacyjne podmiotów szkolących lekarzy dentystów NRL: Zmiany w akredytacjach konieczne (foto: pixabay)
Nieuzasadnione wymogi, w zakresie standardów akredytacyjnych, nałożone na jednostki szkolące w poszczególnych dziedzinach lekarsko-dentystycznych, utrudniają i tak nie proste przecież funkcjonowanie tego typu podmiotów – przypomina raz jeszcze Naczelna Rada Lekarska.

Naczelna Rada Lekarska nie po raz pierwszy postuluje zmianę standardów akredytacyjnych podmiotów szkolących w dziedzinach lekarsko - dentystycznych.

NRL uważa, że należałoby:
- wykreślić obowiązek posiadania odpowiedniego pomieszczenia dydaktycznego, wyposażonego w sprzęt audiowizualny oraz obowiązek posiadania podstawowych podręczników i czasopism naukowych;
- wykreślić obowiązek posiadania komisji lub powołania osoby odpowiedzialnej za ocenę jakości szkolenia.

NRL postuluje także m.in. zmianę standardów akredytacyjnych podmiotów prowadzących szkolenie specjalizacyjne w dziedzinie protetyki stomatologicznej poprzez:
- wykreślenie obowiązku posiadania unitu implantologicznego;
- wykreślenie obowiązku posiadania stołu laboratoryjnego z wyposażeniem technicznym;
- wykreślenie obowiązku zapewnienia co najmniej jednego stanowiska przedklinicznego wyposażonego w fantom.

NRL optuje za zmianą programu specjalizacji w dziedzinie stomatologii dziecięcej poprzez:
- zamianę stażu kierunkowego z dermatologii i alergologii na formę kursu;
- włączenie stażu kierunkowego z chirurgii szczękowo-twarzowej do stażu z chirurgii stomatologicznej.

NRL chciałaby zmian dotyczących programu specjalizacji w dziedzinie protetyki stomatologicznej poprzez:
- zwiększenie czasu przeznaczonego na szkolenie z zakresu zaburzeń czynnościowych układu stomatognatycznego;
- uwzględnienie w procedurach zabiegowych konieczności wykonania protez dziecięcych;
- zwiększenie liczby wykonych procedur protez ruchomych podpartych.

NRL postuluje zmianę programu specjalizacji w dziedzinie periodontologii poprzez wprowadzenie możliwości realizacji kursu z zakresu patomorfologii zamiast histopatologii.

Część z apelu nr 9/15/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z 26 czerwca 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.