PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Walka z cukrem w diecie - to motto na 2019 r.

kan
05-12-2018, 11:00
Walka z cukrem w diecie - to motto na 2019 r. Istotne ograniczenie spożycia cukru jest warunkiem zahamowania epidemii próchnicy (fot. pixabay)
2. edycja kampanii „Polska mówi #aaa!” upłynie pod hasłem „Mniej cukru – więcej uśmiechu” – ogłosiło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne.

Polskie Towarzystwo Stomatologiczne chce dotrzeć do opinii publicznej z apelem o ograniczenie dziennego spożycia cukru, a do krajowych władz o konkretne działania, które przyniosą rzeczywistą poprawę w diecie statystycznego Polaka.

– W ramach kampanii chcemy budować świadomość społeczną, przekonując iż nadmierne spożycie cukru ma negatywny wpływ na zdrowie jamy ustnej, w szczególności występowanie choroby próchnicowej, chorób przyzębia, nowotworów jamy ustnej oraz innych chorób przewlekłych – zapowiada prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

Szefowa PTS wyjaśnia, że kampania już właściwie się rozpoczęła.

– Trwają wewnętrzne analizy i konsultacje – to ważne, ponieważ planowane postulaty, które zamierzamy sformułować tego wymagają. Nauka nie ma wątpliwości – cukier jest wiodącym czynnikiem ryzyka występowania próchnicy – choroby, która z niewytłumaczalnych powodów pomijana jest w społecznej komunikacji prozdrowotnej. Jak przekonuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oraz Światowa Federacja Dentystyczna (FDI), w ciągu ostatnich 50 lat spożycie cukru wzrosło trzykrotnie. Większa liczba zmagających się z wymienionymi chorobami nie jest więc dziełem przypadku. Będzie ich jeszcze więcej jeżeli nie podejmiemy natychmiastowych działań – uważa prof. Marzena Dominiak.

Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej (World Oral Health Day) obchodzimy 20 marca. Kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego z pewnością zacznie się wcześniej. Szczegóły projektu zostaną przedstawione wkrótce.

„Polska mówi #aaa!” to pierwsza w historii PTS ogólnopolska kampania promująca zdrowie jamy ustnej. Ideą akcji była edukacja stomatologiczna, upowszechnienie Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2018 (20 marca) oraz jego wartości. Do społeczeństwa akcja dotarła m.in.: poprzez stronę internetową (www.polskamowiaaa.pl), social media, spot TV, kampanię ekranową na dworcach PKP w 10 miastach (blisko 100 tysięcy wyświetleń), cykl bezpłatnych badań w mobilnych gabinetach, publikacje na łamach „Gazety Wyborczej” oraz mediów ogólnopolskich i branżowych, patronaty medialne, kreacje reklamowe, plakaty i ulotki. Istotną wartością akcji były projekty realizowane przez gabinety dentystyczne, szkoły i przedszkola. Wszystkie znalazły się na interaktywnej mapie kampanii. Ambasadorami kampanii byli m.in. Maciej Musiał i Piotr Rubik oraz cenieni przedstawiciele środowiska. Zwieńczeniem kampanii był list do premiera.

Więcej: pts.net.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.