• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Ty też możesz być autorem prezentacji pracy naukowej podczas FDI 2016

ms
29-01-2016, 08:05
Ty też możesz być autorem prezentacji pracy naukowej podczas FDI 2016 Prof. Marek Ziętek o zgłaszaniu prac naukowych na FDI 2016
Nie wszyscy mogą zostać wykładowcami podczas Kongresu FDI, natomiast każdy może spróbować pochwalić się swoim dorobkiem naukowym podczas sesji ustnych lub posterowych. Jak zgłosić abstrakt – krok po kroku – wyjaśnia prof. Marek Ziętek, członek Komitetu Naukowego Kongresu FDI w Poznaniu.

Podczas Kongresu FDI w Bangkoku (2015) było ich ponad 600, a jeszcze wcześniej w Indiach (2014) – prawie 2000. Ile wystąpień ustnych i posterowych odbędzie się w Poznaniu?
Prof. Marek Ziętek: Chcemy zmieścić się średniej kongresowej, czyli ok. 800.

To dobra wiadomość szczególnie dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na poprowadzenie wykładu czy warsztatu podczas tak dużego wydarzenia. 
Prof. Marek Ziętek: Zgadza się. Sesje posterowe i plakatowe służą do prezentacji dorobku naukowego przedstawicieli środowiska stomatologicznego. Kongres FDI to znakomita okazja to zrobienia tego przed międzynarodowym audytorium. Mamy już wiele zgłoszeń z całego świata, ale chcielibyśmy, aby najwięcej było tych z Polski, naprawdę warto.

Czy każdy zgłoszony temat ostatecznie zostanie zaprezentowany?
Prof. Marek Ziętek: Zgłaszanie prac na Kongres określa regulamin. Nie można zgłaszać abstraktów badań, które były prezentowane podczas innego kongresu lub konferencji – lokalnych lub międzynarodowych. Prezentować można tylko ukończone badania. Nad merytorycznym poziomem sesji czuwa Komitet Naukowy Kongresu, jego członkowie decydują, które badania zostaną zaprezentowane podczas Kongresu.

Czy rożni się sesja ustna od posterowej?
Prof. Marek Ziętek: Sesje ustne trwają godzinę, podczas każdej odbywają się cztery prezentacje. Każdy prelegent ma dla siebie 10 min, po czym następuje 3-5 minutowa dyskusja. Plakaty będą prezentowane w postaci e-posterów. Sesje również trwają godzinę, podczas każdej prezentowanych jest 5 posterów. Naukowiec ma 10 minut na prezentację, następnie następuje 2 minutowa dyskusja. Wspólnym dla obu sesji jest język, w którym się odbywają – angielski.

Pierwszym krokiem do udziału w takiej sesji jest zgłoszenie abstraktu.
Prof. Marek Ziętek: System zgłaszania abstraktów uruchomiliśmy 1 grudnia 2015 i zamkniemy go dopiero 1 kwietnia br. W celu zgłoszenia prezentacji należy odwiedzić stronę www.fdi2016poznan.org. Autor możne zgłosić trzy streszczenia, ale zaprezentować tylko jedno. Ostateczna decyzja o formie prezentacji zaakceptowanego streszczenia należy do Komitetu Naukowego Kongresu. Autor prezentujący streszczenie musi być zarejestrowany w systemie zgłaszania prezentacji. Streszczenie oryginalne musi składać się z następujących sekcji: tytuł, cel streszczenia, materiały i metody badawcze, rezultaty, wnioski, natomiast streszczenie kazuistyczne: tytuł, wprowadzenie, opis przypadku, dyskusja, wnioski/ znaczenie kliniczne.

Jakich błędów unikać, aby streszczenie nie zostało odrzucone?
Prof. Marek Ziętek: Przede wszystkim nie można go nadesłać w innym języku niż angielski. Nie może być dłuższe niż 250 słów, a tytuł nie może przekroczyć 10 słów i musi zawierać istotę badań. Treść streszczenia nie może zawierać danych personalnych autora oraz odniesień do nazw handlowych produktów. Nie powinno także zawierać odniesień do nazw instytucji, lokalizacji oraz źródeł finansowania. Nie będą oceniane streszczenia zawierające tabele, wykresy i grafiki.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.