PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Raimund Kuspiel: Uczestnicy chcą zrozumieć biznes w branży stomatologicznej

17-04-2013, 00:01
Raimund Kuspiel: Uczestnicy chcą zrozumieć biznes w branży stomatologicznej (fot. Olident)
Raimund Kuspiel: Uczestnicy chcą zrozumieć biznes w branży stomatologicznej (fot. Olident)
Sympozjum Siła Dialogu (17-18 maja w Krakowie) to spotkanie lekarzy i menedżerów oraz asystentek, higienistek i pracowników recepcji, którym zależy na profesjonalnym wizerunku gabinetu. Wykładowcy specjaliści w dziedzinie zarządzania, PR, marketingu i psychologii, mają zadanie nie tylko odpowiedzieć na wiele pytań uczestników spotkania, ale również wskazać gotowe rozwiązania i dodać energii do działania.

O tym, że profilu uczestnika nie wyznacza stanowisko a chęć odnoszenia sukcesów - finansowych i wizerunkowych rozmawiamy z dr. Raimundem Kuspielem, właścicielem firmy Olident pomysłodawcą i organizatorem SIŁY DIALOGU.

infoDENT24.pl: Wydaje się, że lekarze dentyści, asystentki czy menedżerowie pracujący w gabinecie stomatologicznym to wdzięczna grupa do edukacji. W czasie studiów o marketingu, psychologii czy zarządzaniu w stomatologii słyszą rzadko. Jak rodzi się taka potrzeba?

Dr Raimund Kuspiel: Rzeczywiście polskie uczelnie wciąż są dalekie od takich tematów, jednak już nasi zachodni sąsiedzi coraz częściej mają okazję zetknąć się z tą tematyką. W młodym stomatologu zainteresowanie rodzi się w momencie otwarcia własnego gabinetu, niestety czasem trzeciego na tej samej ulicy, ten drugi rozpoczynając działalność chciał być lepszy od tego pierwszego, a ten pierwszy wreszcie poczuł zagrożenie, że już nie jest jedyny. Każda z tych osób chce być najlepsza i każda może, nasi trenerzy pokazują jak ocenić swoją sytuację i jak odnaleźć dla siebie najskuteczniejsze rozwiązania.

infoDENT24.pl: Jak zmienia się tematyka Siły Dialogu na przestrzeni ostatnich lat? Czy widać, że poziom wiedzy z zakresu zarządzania, PR, i psychologii w stomatologii rośnie i uczestnicy wymagają coraz więcej?

R.K.: Wspominam pierwszą edycję, kiedy to pełni entuzjazmu przygotowywaliśmy się do pionierskiego sympozjum to było 12 lat temu. Marketing? Psychologia relacji interpersonalnych? Słychać było komentarze: "takie tematy w stomatologii, przecież od tego są korporacje". Przyznaję, że był moment zawahania. Na szczęście intuicja nas nie zawiodła. Z edycji na edycję zainteresowanie rosło. Piąta edycja w roku 2011 pokazała, że uczestnicy są już w pełni świadomi swoich potrzeb i chcą poznawać nowe możliwości. Dziś ulotka, bilboard czy strona internetowa to minimum, w jakie inwestuje gabinet stomatologiczny. Narzędzi marketingowych jest coraz więcej, jednak nie da się spróbować wszystkich. Dziś właściciel, czy menedżer kliniki chce wiedzieć, które z nich wybrać? Chce, żeby były "uszyte na jego miarę". To znacznie podnosi poprzeczkę dla organizatora - wybór najlepszych wykładowców i najpotrzebniejszych tematów to pierwszy etap planowania SIŁY DIALOGU.

infoDENT24.pl: Kto bierze udział w Sympozjum? Spróbujmy stworzyć profil uczestnika.

R.K.: Na początku naszą grupą docelową byli lekarze stomatolodzy, troszkę później dołączyły do nich asystentki i pracownicy recepcji, a już do poprzedniej edycji zaprosiliśmy również menedżerów klinik - potrzeba osoby zarządzającej gabinetem/kliniką to widoczny trend w dzisiejszych czasach. Jednak profilu uczestnika nie wyznacza stanowisko, a chęć rozumienia biznesu w branży stomatologicznej, chęć odnoszenia sukcesów - finansowych i wizerunkowych.

infoDENT24.pl: Czy wśród uczestników przeważają ludzie młodzi, czy również lekarze dentyści z dłuższym stażem rozumieją, że bez prawidłowego zarządzania praktyką i samym sobą, nie osiągną sukcesu?

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   Siła Dialogu   Raimund Kuśpiel   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.