PARTNER PORTALU
partner portalu

Raimund Kuspiel: Uczestnicy chcą zrozumieć biznes w branży stomatologicznej

17-04-2013, 00:01
Raimund Kuspiel: Uczestnicy chcą zrozumieć biznes w branży stomatologicznej (fot. Olident)
Raimund Kuspiel: Uczestnicy chcą zrozumieć biznes w branży stomatologicznej (fot. Olident)
Sympozjum Siła Dialogu (17-18 maja w Krakowie) to spotkanie lekarzy i menedżerów oraz asystentek, higienistek i pracowników recepcji, którym zależy na profesjonalnym wizerunku gabinetu. Wykładowcy specjaliści w dziedzinie zarządzania, PR, marketingu i psychologii, mają zadanie nie tylko odpowiedzieć na wiele pytań uczestników spotkania, ale również wskazać gotowe rozwiązania i dodać energii do działania.

O tym, że profilu uczestnika nie wyznacza stanowisko a chęć odnoszenia sukcesów - finansowych i wizerunkowych rozmawiamy z dr. Raimundem Kuspielem, właścicielem firmy Olident pomysłodawcą i organizatorem SIŁY DIALOGU.

infoDENT24.pl: Wydaje się, że lekarze dentyści, asystentki czy menedżerowie pracujący w gabinecie stomatologicznym to wdzięczna grupa do edukacji. W czasie studiów o marketingu, psychologii czy zarządzaniu w stomatologii słyszą rzadko. Jak rodzi się taka potrzeba?

Dr Raimund Kuspiel: Rzeczywiście polskie uczelnie wciąż są dalekie od takich tematów, jednak już nasi zachodni sąsiedzi coraz częściej mają okazję zetknąć się z tą tematyką. W młodym stomatologu zainteresowanie rodzi się w momencie otwarcia własnego gabinetu, niestety czasem trzeciego na tej samej ulicy, ten drugi rozpoczynając działalność chciał być lepszy od tego pierwszego, a ten pierwszy wreszcie poczuł zagrożenie, że już nie jest jedyny. Każda z tych osób chce być najlepsza i każda może, nasi trenerzy pokazują jak ocenić swoją sytuację i jak odnaleźć dla siebie najskuteczniejsze rozwiązania.

infoDENT24.pl: Jak zmienia się tematyka Siły Dialogu na przestrzeni ostatnich lat? Czy widać, że poziom wiedzy z zakresu zarządzania, PR, i psychologii w stomatologii rośnie i uczestnicy wymagają coraz więcej?

R.K.: Wspominam pierwszą edycję, kiedy to pełni entuzjazmu przygotowywaliśmy się do pionierskiego sympozjum to było 12 lat temu. Marketing? Psychologia relacji interpersonalnych? Słychać było komentarze: "takie tematy w stomatologii, przecież od tego są korporacje". Przyznaję, że był moment zawahania. Na szczęście intuicja nas nie zawiodła. Z edycji na edycję zainteresowanie rosło. Piąta edycja w roku 2011 pokazała, że uczestnicy są już w pełni świadomi swoich potrzeb i chcą poznawać nowe możliwości. Dziś ulotka, bilboard czy strona internetowa to minimum, w jakie inwestuje gabinet stomatologiczny. Narzędzi marketingowych jest coraz więcej, jednak nie da się spróbować wszystkich. Dziś właściciel, czy menedżer kliniki chce wiedzieć, które z nich wybrać? Chce, żeby były "uszyte na jego miarę". To znacznie podnosi poprzeczkę dla organizatora - wybór najlepszych wykładowców i najpotrzebniejszych tematów to pierwszy etap planowania SIŁY DIALOGU.

infoDENT24.pl: Kto bierze udział w Sympozjum? Spróbujmy stworzyć profil uczestnika.

R.K.: Na początku naszą grupą docelową byli lekarze stomatolodzy, troszkę później dołączyły do nich asystentki i pracownicy recepcji, a już do poprzedniej edycji zaprosiliśmy również menedżerów klinik - potrzeba osoby zarządzającej gabinetem/kliniką to widoczny trend w dzisiejszych czasach. Jednak profilu uczestnika nie wyznacza stanowisko, a chęć rozumienia biznesu w branży stomatologicznej, chęć odnoszenia sukcesów - finansowych i wizerunkowych.

infoDENT24.pl: Czy wśród uczestników przeważają ludzie młodzi, czy również lekarze dentyści z dłuższym stażem rozumieją, że bez prawidłowego zarządzania praktyką i samym sobą, nie osiągną sukcesu?

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   Siła Dialogu   Raimund Kuśpiel   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH