PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Laureaci GRAND PRIX CEDE 2012 SIC SZKOLENIA I CONSULTING

23-09-2012, 09:57
Dr n. ekon. Magdalena Szumska podpisuje
Dr n. ekon. Magdalena Szumska podpisuje "Trudnego pacjenta" na stoisku infoDENT24.pl
Książka pt. Trudny pacjent w gabinecie stomatologicznym (

SIC SZKOLENIA I CONSULTING) zwyciężyła w kategorii Wydawnictwa i Edukacja. Parę chwil po otrzymaniu statuetki rozmawialiśmy z jej autorką dr n. ekon. Magdaleną Szumską, która raz jeszcze podkreśliła, że pomimo złożoności typologii problematycznych pacjentów, źródeł niepowodzeń lekarz powinien najpierw szukać we własnej postawie.

 

infoDENT24.pl: O kłopotach w wydaniem książki krążą już legendy

Dr n. ekon. Magdalena Szumska: Tak, zdecydowanie trudniej było książkę wydać niż napisać. Dla wielu wydawców temat okazał się zbyt nowatorski. Niektórzy stwierdzili nawet, że nie istnieje ktoś taki jak trudny pacjent, ale szkoda do tego wracać.

 

infoDENT24.pl: Czy to dzieło skończone?

Magdalena Szumska: Ten zbiór jest zamknięty w 20 pozycjach, typach trudnego pacjenta, ale w tej chwili jest już opracowanych grupa kolejnych. Za kilkanaście miesięcy można spodziewać się ciągu dalszego publikacji.

 

infoDENT24.pl: Który typ trudnego pacjenta jest najczęstszy?

Magdalena Szumska: Może odwrócę pytanie. Który jest najtrudniejszy i najbardziej przewracający do góry nogami praktyki dentystyczne? To typ pacjenta finansowego czyli windykacyjnego, luksusowego lub rabatowego, ponieważ taki wpływa na realny poziom gotówki w gabinecie.

Druga grupa to dzieci i pacjenci małoletni. W wielu gabinetach nie są przyjmowani lub przyjmowani z dużą ostrożnością wręcz niechęcią. Zdarza się, że są przekazywani pomiędzy gabinetami. Wielu polskich dentystów nie chce być pedodontami.

 

infoDENT24.pl: Czy nie obawia się Pani, że za 5, 10 lat lekarz będzie rozpoznawał 30 typów trudnego pacjenta i wszelkie niepowodzenia w prowadzeniu praktyki zrzucał na niego, zapominając, że przyczyną problemów może być jego własna postawa?

Magdalena Szumska: Proszę spodziewać się w niedługim czasie literatury w tym temacie. Każdy profesjonalista powinien zwrócić się najpierw do wewnątrz siebie i o tym też piszę w Trudnym pacjencie. Zachęcam do pierwszego rozdziału gdzie sygnalizuje, skąd biorą się trudne sytuacje i wyraźnie pokazuje, że mają swoje źródło po dwóch stronach: świadczącej usługę, czyli lekarza i jego zespołu oraz pacjenta. On nie staje się trudny dlatego, że taki przychodzi do gabinetu. Oczywiście tak też czasem się dzieje, ale w większości przypadków, dlatego że jest źle obsługiwany.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
eduDENT   Magdalena Szumska   CEDE   GRAND PRIX CEDE   trudny pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.