PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Czy jest rada na plagę nieodwoływanych przez pacjentów wizyt? – wyniki ankiety

ms
23-11-2018, 08:25
Czy jest rada na plagę nieodwoływanych przez pacjentów wizyt? – wyniki ankiety Niesubordynowany pacjent, co z nim zrobić? (foto: pixabay)
Średnio ośmiu na dziesięciu lekarzy dentystów opowiada się za jakąkolwiek formą dyscyplinowania niesubordynowanych pacjentów, którzy mają za nic obowiązek pojawiania się u dentysty na umówione wizyty, i co gorsza nie informują, że na taką wizytę nie przybędą – wynika z krótkiej ankiety przeprowadzonej przez infoDENT24.pl.

Wyniki ankiety jednoznacznie pokazują, że lekarze dentyści zdecydowanie (ponad 80 proc.) są za:
- wprowadzeniem powszechnej, dyscyplinującej opłaty rezerwacyjnej (pacjenci komercyjni);
- wprowadzeniem opłaty, naliczanej przy kolejnej, dowolnej wizycie w ramach NFZ (pacjenci z powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego);
- utworzeniem bazy niesubordynowanych pacjentów;
- budową kompleksowego systemu przypominającego o terminie wizyty.

Oczywiście realność zasygnalizowanych rozwiązań, przynajmniej na razie, do najwyższych nie należy i nie o to chodzi. Ważne jest przeświadczenie lekarzy dentystów, że z problemem tym koniecznie trzeba coś zrobić. Pomysłów naprawy jest wiele, jednak duża część respondentów zastrzega się, że ich wdrożenie nie będzie proste. Warto spojrzeć na komentarze, bo te obrazują stan ducha świadczeniodawców.

Wyniki ankiety

Pacjent komercyjny:
powszechna opłata rezerwacyjna (odliczana od rachunku wystawianego za usługę)
Tak 82,9 proc.
Nie 17,1 proc.

Pacjent komercyjny i NFZ:
baza niesubordynowanych pacjentów (tworzona przez świadczeniodawców do wglądu lekarzy i lekarzy dentystów)
Tak 84,8 proc.
Nie 15,2 proc.

Pacjent komercyjny i NFZ:
kompleksowy system przypominania pacjentom o terminie wizyty
Tak 81,5 proc.
Nie 18,5 proc.

Pacjent NFZ:
wprowadzenie opłaty, naliczanej przy kolejnej, dowolnej wizycie w ramach NFZ
Tak 85,4 proc.
Nie 14,6 proc.

Zamieszczamy część komentarzy, jakie ankietowani wpisywali, chcąc wyjaśnić zajmowane stanowisko.

* Kategorycznie NIE, nie można nas jeszcze obciążać przypominaniem pacjentom o ich obowiązkach.

* Mamy dość czynności administracyjnych do wykonania, oprócz leczenia pacjentów.

* Trzy razy z rzędu i pacjent otrzymuje listownie informacje, że nie będzie obsługiwany przez daną placówkę w razie kolejnego niestawienia się na wizytę.

* Pacjent NFZ blokowany na określony czas przy nadużyciu zaufania lekarza przez notorycznie niestawianie się na wizyty.

* Wystawianie rachunku za stand-by gabinetu, w przypadku niezgłoszenia się na wizytę lub odwołanie przed w zbyt krótkim terminie, aby kolejny pacjent mógł skorzystać plus szybka i skuteczna akcja firm windykacyjnych.

* Nagminne nieprzychodzenie i nieodwoływanie - przesunięcie pacjenta na odległy termin.

* Opłaty jak najbardziej tak, ale jak miałoby wyglądać ich ściąganie? Pomysł chyba nierealny do spełnienia.

* Mam rejestrację on-line. Pacjent dostaje przypomnienie 24 godz. przed wizytą. Jeśli nie zgłosi się, odnotowuję to w karcie. Jak umawia się kolejny raz, a nie usprawiedliwił nieobecności, doliczam mu opłatę za nieobecność.

SŁOWA KLUCZOWE
pacjent   pacjent_niesubordynowany  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.