Cztery niezawodne sposoby, dzięki którym wywołasz u pacjentów silne, pozytywne wrażenie

Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.
Z pewnością każdy chciałby wywrzeć jak najlepsze wrażenie na swoich pacjentach – szczególnie tych pierwszorazowych, bo ocena powracających jest z reguły już ukształtowana. Dzięki pozytywnej ocenie, będziesz potem polecany, być może traktowany jako autorytet, a twój harmonogram pracy zostanie wypełniony wizytami pacjentów.
„Diabeł tkwi w szczegółach” – wszystko się liczy – to, co robisz i czego nie robisz ma znaczenie. Pamiętaj o czterech prostych wskazówkach, a bez trudu wywrzesz na pacjentach silne, i co najważniejsze, pozytywne wrażenie.
Mowa ciała
Pacjent, który widzi cię pierwszy raz, natychmiast ocenia twoją mowę ciała. Musisz być pewny siebie, bo nie ma nic gorszego niż lekarz, który odbierany jest jako osoba niezdecydowana. To ty prowadzisz rozmowę i o wszystkim decydujesz. Siła tkwi w prostych gestach: wyjdź po pacjenta, podaj pierwszy rękę na przywitanie, gdy mówisz, to patrz prosto w oczy i uśmiechaj się od samego początku. Niech twój pacjent wie, że kontrolujesz sytuację.
Musisz mieć nienaganną prezencję. Pamiętaj i o tym, że jeśli miejsce, w którym pracujesz jest idealnie czyste, jasne i komfortowe - to twój pacjent z dużym prawdopodobieństwem wystawi leczeniu najwyższą ocenę.
Głos
Musisz pamiętać o jednym: „W momencie, gdy otwierasz usta informujesz świat, kim jesteś”. Ludzie często nie pamiętają, co mówisz, ale zapamiętują „jak to powiedziałeś”.
Twój głos powinien być czysty, energiczny, a mowa płynna i podkreślająca pewność siebie. Powinieneś zadbać o wydźwięk wypowiedzi. Połóż akcent na najważniejsze słowa i frazy. Rytmikę można wyćwiczyć. Najlepszym sposobem jest uczestnictwo w szkoleniach z wystąpień publicznych.
Aktywne słuchanie
Według badań, przeprowadzonych w ramach „Lekcji stomatologii” aż 46 proc. pacjentów nie chodzi do dentysty ze względu na stres, towarzyszący wizycie w gabinecie dentystycznym. Zestresowane osoby mają ogromną potrzebę bycia wysłuchanymi. Najlepiej słuchać aktywnie!
Aktywne słuchanie to kontakt wzrokowy – patrz się w oczy, skup się na pacjencie – niech wie, że gdy mówi - to ty jesteś „dla niego”. Pamiętaj też o parafrazie – na znak, że zrozumiałeś, powtórz w swobodnej formie to, co powiedział pacjent. To zwiększy pewność siebie twojego rozmówcy.
Strona: 1 z 2
- 1
- 2
- następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Lubelskie: dentobus "znalazł" obsadę
newsDENT -
NRL: za duży limit miejsc na stomatologię
eduDENT -
Urazy stomatologiczne częste nawet w "bezpiecznych sportach"
techDENT -
Minister rodziny za przesunięciem terminu wejścia w życie e-zwolnień
lexDENT -
Sejm: pytania o szkolne gabinety stomatologiczne
lexDENT -
Implanty składnikiem majątkowym posła
lifeDENT -
Polski wątek w pastach z węglem aktywnym
bizDENT -
PTS „nie odpuszcza”
newsDENT
-
Dentysto, zważaj na skalę zamówień leków
lexDENT -
PTS: wymóg stosowania separatorów amalgamatu jest uzasadniony
lexDENT -
Ortodonta z kolejką na lat dziewięć
newsDENT -
Świętokrzyskie: kuriozalne koszty obsługi dentobusu
newsDENT -
Ustawowy wymóg kształcenia się - w końcu bez obciążeń podatkowych!
bizDENT -
Medicover znowu silniejszy w stomatologii
bizDENT -
e-dokumentacja: NRL bierze w obronę dentystów
lexDENT -
NFZ zmienia warunki świadczeń w dentobusach
newsDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Krasnystaw, lubelskie -
lekarz dentysta
Wyry (koło Tychów), śląskie -
lekarz dentysta
Wyszków, mazowieckie -
asystent/ka stomatologiczna
GDYNIA, pomorskie
KURSY LAST MINUTE
-
Sinus Lift z zabiegiem na żywo
Bolesławiec, dolnośląskie -
Diagnostyka RTG w gabinecie...
Białystok, podlaskie -
Techniki odbudowy zębów u dzieci – od...
Warszawa, mazowieckie -
Zastosowanie i praktyczne zabiegi...
Warszawa, mazowieckie