• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Cztery niezawodne sposoby, dzięki którym wywołasz u pacjentów silne, pozytywne wrażenie

ms
08-07-2015, 13:12
Cztery niezawodne sposoby, dzięki którym wywołasz u pacjentów silne, pozytywne wrażenie kontakt z pacjentem.jpg
Myśli pacjenta są jak szybko wiążący cement – gdy raz się ukształtują, ciężko je zmienić. Zasadnicze wrażenie na temat nowo poznanej osoby kształtowane jest w ciągu pierwszych 6 sekund, a mocno ugruntowana opinia tworzy się w ciągu pierwszych 6 minut wizyty. Ten czas często jest zbyt krótki, żeby nawet rozpocząć leczenie. Tymczasem pacjent już wystawił tobie ocenę.

 Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.

Z pewnością każdy chciałby wywrzeć jak najlepsze wrażenie na swoich pacjentach – szczególnie tych pierwszorazowych, bo ocena powracających jest z reguły już ukształtowana. Dzięki pozytywnej ocenie, będziesz potem polecany, być może traktowany jako autorytet, a twój harmonogram pracy zostanie wypełniony wizytami pacjentów.

„Diabeł tkwi w szczegółach” – wszystko się liczy – to, co robisz i czego nie robisz ma znaczenie. Pamiętaj o czterech prostych wskazówkach, a bez trudu wywrzesz na pacjentach silne, i co najważniejsze, pozytywne wrażenie.

Mowa ciała
Pacjent, który widzi cię pierwszy raz, natychmiast ocenia twoją mowę ciała. Musisz być pewny siebie, bo nie ma nic gorszego niż lekarz, który odbierany jest jako osoba niezdecydowana. To ty prowadzisz rozmowę i o wszystkim decydujesz. Siła tkwi w prostych gestach: wyjdź po pacjenta, podaj pierwszy rękę na przywitanie, gdy mówisz, to patrz prosto w oczy i uśmiechaj się od samego początku. Niech twój pacjent wie, że kontrolujesz sytuację.

Musisz mieć nienaganną prezencję. Pamiętaj i o tym, że jeśli miejsce, w którym pracujesz jest idealnie czyste, jasne i komfortowe - to twój pacjent z dużym prawdopodobieństwem wystawi leczeniu najwyższą ocenę.

Głos
Musisz pamiętać o jednym: „W momencie, gdy otwierasz usta informujesz świat, kim jesteś”. Ludzie często nie pamiętają, co mówisz, ale zapamiętują „jak to powiedziałeś”.

Twój głos powinien być czysty, energiczny, a mowa płynna i podkreślająca pewność siebie. Powinieneś zadbać o wydźwięk wypowiedzi. Połóż akcent na najważniejsze słowa i frazy. Rytmikę można wyćwiczyć. Najlepszym sposobem jest uczestnictwo w szkoleniach z wystąpień publicznych.

Aktywne słuchanie
Według badań, przeprowadzonych w ramach „Lekcji stomatologii” aż 46 proc. pacjentów nie chodzi do dentysty ze względu na stres, towarzyszący wizycie w gabinecie dentystycznym. Zestresowane osoby mają ogromną potrzebę bycia wysłuchanymi. Najlepiej słuchać aktywnie!

Aktywne słuchanie to kontakt wzrokowy – patrz się w oczy, skup się na pacjencie – niech wie, że gdy mówi - to ty jesteś „dla niego”. Pamiętaj też o parafrazie – na znak, że zrozumiałeś, powtórz w swobodnej formie to, co powiedział pacjent. To zwiększy pewność siebie twojego rozmówcy.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.