PARTNER PORTALU
partner portalu

Co robić, gdy dentysta boi się lęku pacjentów? Jest na to sposób.

Mirosław Stańczyk
12-08-2015, 07:01
Co robić, gdy dentysta boi się lęku pacjentów? Jest na to sposób. Strach przed dentystą (foto: pixabay)
infoDENT24.pl rozpoczyna cykl porad dotyczących umiejętności komunikacyjnych: dentysta – pacjent. Celem serii publikacji jest dostarczenie lekarzom dentystom niezbędnego kwantum wiedzy, dzięki której stomatolodzy łatwiej nawiążą porozumienie z osobami leczącymi uzębienie, a w rezultacie będą mogli zapewnić im maksymalny komfort w trakcie pobytu w gabinecie stomatologicznym.

Poinformujemy m.in. o:
- praktycznych aspektach komunikacji interpersonalnej między lekarzem dentystą, a pacjentem;
- o lęku pacjentów – czym jest i jak go rozpoznać, skąd się bierze i co możemy zrobić, aby zaradzić złu;
- o komunikacji interpersonalnej wpływającej na efektywność leczenia medycznego.

Wiedzę tę przekazywać będą krajowi i międzynarodowi eksperci, mający: doświadczenie, dokonania naukowe, osiągający znakomite rezultaty w pracy z pacjentami podlegającymi dentofobii, i co ważne potrafiący pomóc lekarzom dentystom w ich codziennej pracy z osobami, które mają uzasadnione (częściej nieuzasadnione) obawy przed wizytą w gabinecie dentystycznym.

Pamiętajmy, że kwestie pozamedyczne często decydują o wyborze dentysty lub kontynuacji leczenia. Obecnie wielu pacjentów wymaga od dentysty pełnej uwagi, empatii, zrozumiałego objaśnienia zabiegu oraz możliwości swobodnego wyrażania swoich potrzeb, obaw czy wątpliwości. Badania (Bracha H.S., Vega E.M., Vega C.B.) wskazują, że ok. 75 proc. pacjentów boi się wizyt dentystycznych, z czego odsetek osób cierpiących na poważną dentofobię można szacować na ok. 5 - 10 proc.

Światowe badania wskazują, że stomatolodzy sygnalizują potrzebę wzmocnienia swoich umiejętności komunikacyjnych. Z amerykańskich danych, opublikowanych w Journal of the American Dental Association, wynika, że 73 proc. dentystów nigdy nie brało udziału w szkoleniu z komunikacji, a 69 proc. chciałoby wziąć udział w dodatkowym kursie o takiej tematyce.

Naprzeciw tym potrzebom wychodzą publikacje w cyklu. Skuteczna komunikacja z pacjentem - sukcesem Twojej praktyki. 

Zapraszamy do lektury.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
KIKO   dentofobia   komunikacja_pacjent_dentysta  

POLECAMY W SERWISACH