• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Catalin Zaharia: komunikacja interpersonalna buduje długofalową relację z pacjentem

ms
28-08-2015, 08:01
Catalin Zaharia: komunikacja interpersonalna buduje długofalową relację z pacjentem prof. med. Catalin Zaharia
- Istnieje udowodniona korelacja między zadowoleniem klienta, a umiejętnościami komunikacyjnymi lekarza dentysty – zapewnia Catalin Zaharia, lekarz psychiatra, psychoterapeuta, międzynarodowy trener, mentor i coach programowania neurolingwistycznego.

Inga Kołomyjska, dyrektor zarządzająca KIKO Business Solutions: Dlaczego dentystom powinno zależeć na profesjonalnej obsłudze pacjenta w ich gabinecie? 

Catalin Zaharia:  Dentyści uprawiają zawód pośrednio  zorientowany na relacje. Co to oznacza – lekarze, w szczególności lekarze dentyści,  mają tendencję do zbytniego postrzegania pacjenta "od strony technicznej ich pracy", mało jest w budowaniu relacji lekarz - pacjent postrzegania pacjenta z perspektywy  relacji międzyludzkiej. 

Sam jestem lekarzem i wiem, że zagadnienie umiejętności komunikacji międzyludzkiej nie stanowi najważniejszej części edukacji medycznej lekarza. Czasami jest to jedno- lub dwu- semestralny kurs, a czasami w ogóle nie występuje taka forma edukacji. Dodatkowo lekarz w ciągu dnia pracy, często musi przyjąć wielu pacjentów, więc czas przeznaczony na jednego pacjenta jest ograniczony.  Tak więc, w dostępnym, często krótkim czasie, pamiętając o celu leczenia, lekarz dentysta musi wykazać się wysokimi umiejętnościami interpersonalnymi w kontekście opieki nad pacjentem. Doskonalenie tych, jakże ważnych,  umiejętności  jest wiec podstawowe dla profesjonalnej obsługi pacjenta w gabinecie.

Inga Kołomyjska: Jakie mogą być korzyści z doskonalenia umiejętności komunikacji interpersonalnej dla lekarza dentysty?

Catalin Zaharia: Natychmiastową, bezpośrednią korzyścią dla dentysty doskonalenia umiejętności interpersonalnych jest fakt, że pacjent zaczyna współpracować. Co znacząco pomaga przeprowadzić interwencję medyczną. W takich warunkach łatwiej jest prowadzić pacjenta i będzie on chętniej postępował zgodnie z instrukcjami lekarza dentysty, co ma często ogromny wpływ na skuteczność leczenia. Jest to wynikiem lepszej komunikacji lekarz dentysta - pacjent, jak też zaufania, jakim darzy dentystę pacjent oraz jego lojalności, wynikającej również ze wspomnianych lepszych relacji.

Inga Kołomyjska: Czy zadowolenie i lojalność pacjenta mogą być wynikiem świetnych umiejętności komunikacyjnych medyka?

Catalin Zaharia: Tak. Istnieje udowodniona korelacja między zadowoleniem klienta (a należy pamiętać, że także w tej roli występuje pacjent), a umiejętnościami komunikacyjnymi profesjonalistów z różnych branż.

Inga Kołomyjska: Jaka jest relacja między rentownością i rozwojem gabinetu dentystycznego, a umiejętnościami interpersonalnymi stomatologów?

Catalin Zaharia: Relacja taka jest bezpośrednia, i jeżeli wyłączymy z tej analizy inne czynniki marketingowe, wprost proporcjonalna - tzn. im wyższe kompetencje interpersonalne, tym wyższa rentowność. Dodatkowo, dla tych dentystów, którzy pracują w prywatnej praktyce, kompetencje interpersonalne mają również wpływ na utrzymanie pacjentów, jak też na markę dentysty i jego gabinetu.

Inga Kołomyjska: Czy umiejętności komunikacyjne są obecnie dźwignią konkurencyjności w stomatologii?

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.